نسخه چاپی

یورش به سفارت ایران در كویت صحت دارد؟

نیروهای امنیتی كویت از دیشب با قرار دادن ایست‌های بازرسی در جاده‌های اصلی دو منطقه الجابریه و الرمیثیه در استان حولی در حال جست‌وجوی متهمان فراری «باند العبدلی» هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرلشگر «علی ماضی» دستیار معاون امور امنیت عمومی در وزارت کشور کویت دستور آماده‌باش نیروهای امنیت عمومی تا پایان ماه جاری میلادی را اعلام کرد.

به نوشته روزنامه «الأنباء» سرلشگر ماضی همچنین نیروهای امنیت عمومی را به قرار دادن ایست‌های امنیتی در چندین مکان از ساعت 6 عصر تا 6 صبح و تشکیل یک یگان متشکل از 13 گشتی به ریاست سرتیپ «عبدالله سفاح» و عضویت 7 نفر دیگر جهت گشت‌زنی در استان‌های کویت، مکلف کرده است.

این روزنامه هدف از این آماده‌باش امنیتی و تشکیل یگان امنیتی را تسریع بخشیدن به عملیات بازداشت متهمان فراری باند العبدلی دانست.

برخی منابع امنیتی کویت نیز از احتمال مخفی شدن این متهمان فراری در داخل سفارت یکی از کشورها خبر دادند.

تکذیب شایعه یورش به سفارت ایران

یک کارشناس امنیتی شایعه یورش به سفارت ایران برای بازداشت متهمان فراری را تکذیب کرد و گفت که اجرای چنین اقداماتی خلاف عرف دیپلماتیک است.

وی در عین حال گفت که وزارت کشور مانعی برای قرار دادن دیوار امنیتی در اطراف سفارت ندارد زیرا این مسئله یک موضوع داخلی است و انجام این اقدام نیز پیامی به سفارت (ایران) است مبنی بر اینکه به هر طریقی شده متهمان را بازداشت خواهند کرد.

بیست و دو مردادماه دو سال پیش (1394) کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد.

برخی مقامات کویتی و رسانه‌‌های این کشور مدعی شدند گروهک مذکور با ایران و حزب‌الله ارتباط داشته‌ است؛ اتهامی که هم ایران و هم حزب‌الله بارها آن را رد کرده‌اند.

اخیرا نیز روزنامه السیاسة کویت به نقل از کسانی که آنان را مقامات عالی‌رتبه خواند، مدعی شد که حدود 14 عضو باند «العبدلی» پس از صدور حکم نهایی دادگاه فرجام علیه آنها به ایران فرار کرده‌اند.

۱۳۹۶/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...