نسخه چاپی

بازتاب خارجی سخنان احمدی نژاد

اكثر رسانه های جهان اظهارات دكتر احمدی نژاد در كنفرانس مطبوعاتی امروزش را بیانگر این نكته خواندند كه ایران قصد ندارد با وجود فشارهای اقتصادی از برنامه هسته ایش عقب نشینی كند.

به گزارش نما، خبرگزاری " ترند" جمهوری آذربایجان با اشاره به کنفرانس مطبوعاتی دکتر احمدی نژاد به نقل از وی نوشت : ملت بزرگ ایران بر تمام موانعش غلبه خواهد کرد و به پیش خواهد رفت.

سایت آمریکایی "شیکاگوتریبیون" به نقل از احمدی نژاد نوشت : جمهوری اسلامی ایران توانسته است بر تحریمهای نفتی و اقتصادی غرب غلبه کند.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست " با اشاره به اظهارات دکتر احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی امروزش نوشت احمدی نژاد سقوط ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی را ناشی از فشار روانی مرتبط با تحریم های غرب علیه برنامه هسته ای ایران خواند.

سایت " استریت تایمز" سنگاپور با اشاره اظهارات دکتر احمدی نژاد درباره برنامه هسته ای ایران نوشت : ایران قصد ندارد با وجود فشارهای اقتصادی درخصوص برنامه هسته ایش عقب نشینی کند.

"تایمز اقتصادی" نیز از قول دکتر احمدی نژاد نوشت : غرب علیه ما جنگ اقتصادی راه انداخته است تا از این طریق برنامه هسته ای ما را متوقف کند، اما تلاشی بیهوده است.

سایت " ورلد نیوز" استرالیا نیز با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی امروز اعلام کرد ایران بدون توجه به تحریمهای اقتصادی غرب به برنامه هسته ایش ادامه خواهد داد.

" ای بی سی نیوز" با اشاره به اینکه احمدی نژاد علت کاهش ارزش ریال را نتیجه جنگ روانی غرب برای فشار بر ایران به منظور عقب نشینی درخصوص برنامه هسته ایش خوانده نوشت : این اظهارات احمدی نژاد با هدف منحرف کردن انتقادهای رقبای سیاسی اش صورت گرفت که سیاستهای دولت را هم در کاهش ارزش پول ملی دخیل می دانند.

سایت صهیونیستی " دبکا فایل" که ارتباط نزدیکی با سرویس های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی دارد با پرداختن به این موضوع نوشت رئیس جمهور ایران به خبرنگاران گفت به خاطر کاهش ارزش ریال، برنامه هسته ای مان را متوقف نخواهیم کرد.

روزنامه صهیونیستی " جروزالم پست" نیز نوشت : احمدی نژاد ضمن دفاع از سیاست هایش، کاهش ارزش ریال را نتیجه جنگ روانی علیه ایران خواند و همچنین اعتراف کرد که تحریمها صادرات نفت را کاهش داده، اما در عین حال قول داد که از این موانع خواهد گذشت.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...