نسخه چاپی

نعیمی در گفت و گو با نما:

اخراج های پی در پی در كاخ سفید نشان از افزایش موج اعتراضات ضد ترامپ است/ وزرای پیشنهادی حامی فقرا فقیر و مستضعفین باشند

عکس خبري -اخراج هاي پي در پي در کاخ سفيد نشان از افزايش موج اعتراضات ضد ترامپ است/ وزراي پيشنهادي حامي فقرا فقير و مستضعفين باشند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی باید متدین و متقی باشند؛ چرا كه اگر كسی خداترسی نداشته باشد به مردم هم خیانت خواهد كرد.

صفر نعیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: اخراج های پی در پی در کاخ سفید نشان از افزایش موج اعتراضات دارد،ترامپ آدمی نادر در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا است زیرا از همه آنها مستبدتر و خودرای تر است و هر آنچه که حرف می زند فکر می کند همه باید باور داشته باشند و آن را انجام دهند.
نعیمی با بیان اینکه در دولت ترامپ به رفتارهای وی معترض هستند و در مقام اعتراض استعفا می‌دهند و از کار خودشان کناره گیری می کنند ادامه داد: ترامپ سیاست هایی که در خصوص ملی و بین المللی انتخاب می کند نشات گرفته از ذهن خودش است او بیشتر در حال تجارت است تا سیاست ورزی.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینگونه رفتارهای ترامپ در دولت آمریکا برد ندارد لذا یک تعداد در مقام اعتراض ‌های خودشان را مطرح می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که از مسئولیتشان کناره گیری کنند و یا اینکه ترامپ توانایی برخورد با آنها را ندارد و نمی تواند مخالفت آنها را حل میکنند از این رو صریح و یا ضمنی آنها را برکنار می کند.
نعیمی با اشاره به اینکه در مورد ایران سناتورهای امریکایی به وی می گویند که سیاست هایی که در پیش گرفته به موفقیت منجر نخواهد شد گفت: سناتورها به ترامپ می گویند که این رفتارها درباره ایران نتیجه نخواهد داد حرف های خود را پس بگیرید و موضع خودت را در قبال ایران عوض کنید.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران ایران ۴۰ سال پیش نیست ادامه داد: ایران تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و نشات گرفته از رهنمودهای حضرت امام خمینی رحمة الله علیه به قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده است آنها به این باور رسیده اند اما برای ترامپ هضم این موضوع سخت و سنگین است.
نعیمی در رابطه با ملاک های نمایندگان نسبت به رای دادن به وزرای پیشنهادی اظهار داشت: وزرا باید ملاک های شان را نشات گرفته از رهنمودهای امام خمینی رحمت الله علیه درباره کارگزاران نظام و در حال حاضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید توجه داشته باشند که وزرای دولت دوازدهم ولایتمدار مردم دار باشند و از حقوق مردم دفاع کنند و طرفدار فقیر و مستضعفین باشند و از منافع جمهوری اسلامی در رابطه با کشورهای بیگانه از موضع رهبری که فصل الخطاب است پیگیری کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: وزرای دولت دوازدهم باید معتقد به مبانی اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشند و همچنین التزام عملی به جمهوری اسلامی داشته باشند.
نعیمی فتنه خط قرمز ماست و اگر از کسانی که در اتفاقات ۸۸ در خیل بودند استفاده شود یعنی از خطوط قرمز حقوق کردند و ولایت را زیر پا گذاشتند. از نظر رهبری مردم و کشور وقت فتنه خط قرمز ماست و از کسانی که در فتنه دست داشته اند نباید در کابینه دولت دوازدهم استفاده شود.
وزرای پیشنهادی باید متدین و متقی باشند؛ چرا که اگر کسی خدا ناظری و خداترسی نداشته باشد به مردم هم خیانت خواهد کرد.
نکته دیگر این است که وزرای پیشنهادی باید به‌لحاظ تخصصی، علمی و فنی نسبت به مسئولیتی که برعهده می‌گیرد، توانمند باشد و ویژگی چهارم نشاط، شادابی، نوآوری و خلاقیت است و پنجمین نکته این است که با مخالفان اسلام، انقلاب و نظام خط فاصله داشته باشد.
فاصله داشتن با مخالفان اسلام، انقلاب و نظام یعنی این‌که وزرای پیشنهادی باید با «فتنه» و جریان‌های برانداز خط فاصله داشته باشد و نکته بعد این است که وزرا باید به صورت عملی به ولایتمداری، تقید به ولی‌فقیه، اصول و ارزش‌های نظام و آرمان‌های حضرت امام (ره) تقید داشته باشد.
ویژگی مهم دیگر این است که وزرا باید سعی کنند در انتصابات خود شبکه سالم مدیریتی ایجاد کند و وام‌دار جریانی خاص نباشد و بده‌بستان جریان نداشته باشد و منافع ملی و کشور را درنظر بگیرد و نورچشمی‌بازی، قبیله‌بازی و باندبازی نکند.

۱۳۹۶/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...