نسخه چاپی

نگاه استراتژیك به میهمانان تحلیف

عکس خبري -نگاه استراتژيک به ميهمانان تحليف

بر اساس نگاه كلان راهبردی، هر پدیده‌ای در روابط بین‌الملل ارزش و شأنیتی دارد كه نباید به سادگی از آن گذشت


کانال‌ها و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی همزمان با حضور میهمانان خارجی جوّ رسانه‌ای بسیار عجیبی علیه آنها راه انداختند و آنها را مورد تمسخر قرار ‌دادند که در این میان، متأسفانه کانال‌های منتسب به جریان‌های ارزشی طرفدار انقلاب بیش از دیگر رسانه‌ها با جملات طنز، تصویرسازی‌ها و خبرهای فکاهی این میهمانان را مورد هجمه قرار دادند.
با توجه به اینکه بسیاری از این میهمانان هنوز هم در کشور حضور دارند، توجه به چند نکته ضروری است:
1ـ این مراسم یک نماد مردم‌سالاری برای نظام است و نباید آن را وارد تعلقات جناحی کرد و درصدد تخریب، تمسخر یا کوچک کردن آن بود.
۲ـ با وجود اینکه جبهه استکبار اعلام می‌کند جمهوری اسلامی منزوی شده است؛ اما رسانه‌ای شدن حضور پرتعداد میهمانان به نحو متعالی، نشان‌دهنده هوش و ذکاوت در مقابله با عملیات روانی دشمن است.
۳ـ ممکن است حضور کشورهای مستضعف و فقیر که قدرت سیاسی و اقتصادی تأثیرگذاری ندارند، در چشم عده‌ای کم اهمیت جلوه کند؛ اما باید توجه داشت که راهبرد حضرت امام خمینی(ره) رساندن گفتمان انقلاب به ملل مستضعف بود؛ زیرا زمینه پذیرش آنها بیشتر است.
4ـ هر یک از این کشورها در سازمان ملل یا نهادهای بین‌المللی یک رأی دارند و به منزله یک حاکمیت سیاسی مستقل نگریسته می‌شوند.
5ـ از آنجایی که این افراد میهمانان جمهوری اسلامی هستند و با دعوت رسمی مقامات کشورمان به اینجا سفر کرده‌اند، شایسته است رسم میهمان‌نوازی ایرانی که در جهان مثال‌زدنی است، برای آنان به جاآورده شود.
بر اساس نگاه کلان راهبردی، هر پدیده‌ای در روابط بین‌الملل ارزش و شأنیتی دارد که نباید به سادگی از آن گذشت، بسیاری از کشورها با سلطه‌گری و زورگویی جریان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را در رأی‌گیری‌های مختلف از آن خود می‌کنند و برخی نیز همچون عربستان با چمدان‌های جادویی پر از دلار و مسکوکات؛ اما جمهوری اسلامی ایران با نفوذ معنوی خود توانسته است بیش از یک سوم سران کشورهای جهان را در مراسم تحلیف جمع کند و قدرت خود را به نمایش بگذارد که نباید این فرصت مغتنم را با پرداختن به حواشی و مسائل بی‌اهمیت از دست داد.

۱۳۹۶/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...