نسخه چاپی

۸۰ درصد خودروها از كدام كشور وارد شد؟

به گزارش نما - ایسنا نوشت: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران آمار مقدماتی چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۶ را منتشر کرده که براین اساس در این مدت ۲۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۷۵۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۵۳ دلار به کشور وارد شده است.

برپایه این آمار، ارزش کل خودرو و قطعات وارد شده به ایران از کشورهای مختلف در این مدت رقمی برابر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار بوده است که چیزی در حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان است.

واردات خودرو به ایران در حالی انجام شده است که تعداد خودروهای سواری وارد شده به ایران از کشور چین، تنها ۱۲۵ دستگاه به ارزش حدود ۸۰۰ هزار دلار است.

از سوی دیگر بخش عمده‌ای از خودروهای وارد شده به ایران، ابتدا وارد امارات متحده عربی می‌شوند و سپس از طریق این کشور به ایران می‌آیند، به همین دلیل است که از مجموع بیش از ۲۶ هزار خودروی وارد شده به کشور ایران در این مدت، ۲۱ هزار و ۵۴۸ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۵۷۷ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۶۱ دلار از امارات متحده عربی به ایران آمده است.

در این مدت همچنین ۱۳۴۳ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۷۴ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار نیز از کشور آلمان به ایران آمده است. فرانسه نیز به عنوان یکی از شرکای تجاری ایران در بازار خودرو در مدت چهار ماهه نخست سال جاری ۳۵۵ دستگاه خودروی سواری به ارزش پنج میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

از دیگر کشورهای مهم صادرکننده خودرو به ایران می‌توان به جمهوری کره اشاره کرد که میزان صادرات خودروی این کشور به ایران در این مدت ۶۷۵ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۱۷ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار بوده است.

ژاپن نیز در همین زمان موفق به صادرات ۱۲۴ دستگاه خودروی سواری به ارزش چهار میلیون و ۷۱۸ هزار دلار به ایران شده است.

۱۳۹۶/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...