نسخه چاپی

ناگفته های تك رقمی‌های كلاس كنكور نرفته

15 مرداد با اعلام نتایج اولیه كنكور سراسری سال 1396، نفرات برتر پنج گروه آزمایشی مشخص شدند.

به گزارش نما به نقل از میزان، ۱۵ مرداد نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد. از مجموع 36 داوطلب برتر کنکور امسال 28 نفر پسر هستند و ۸ نفر دختر حائز رتبه‌های برتر شدود.. در گروه علوم ریاضی و فنی تمامی 10 داوطلب اول پسران هستند. در میان 10 داوطلب برتر گروه تجربی تنها یک دختر حضور دارد. در ۱۰ نفر نخست گروه علوم انسانی ۴ دختر و ۶ پسر حائز رتبه‌های ۱ تا ۱۰ شدند.

در گروه آزمایشی هنر هر سه نفر برگزیده را دختران تشکیل می‌دهند و در گروه زبان‌های خارجی هر سه نفر برتر پسر هستند. رتبه سوم این گروه هم زمان رتبه دوم گروه علوم تجربی را نیز کسب کرده است.

خبرگزاری میزان با برخی از نفرات برتر کنکور امسال گفتگو کرده که در ادامه می‌خوانید:

نفر دوم گروه آزمایشی ریاضی: برق دانشگاه شریف انتخاب نخست من است

محمد کاظم فقیه خراسانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: برای قبولی در کنکور سراسری سال ۹۶ برنامه ریزی کرده بودم، اما هیچ گاه به نتیجه ن‌هایی فکر نمی‌کردم.

وی افزود: هدف من قبولی در کنکور سراسری بود و برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نکردم.

نفر دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کنکور سراسری سال ۹۶ در خصوص مدت زمان درس خواندن خود برای قبولی در کنکور تصریح کرد: روز‌هایی که به مدرسه می‌رفتم ۶ ساعت و روز‌های تعطیل ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و برای درس خواندن نیز برنامه ریزی کرده بودم.

فقیه خراسانی با بیان اینکه " در هیچ کلاس کنکوری حضور پیدا نکردم" اظهارکرد: کلاس کنکور نمی‌رفتم و تنها در یک کلاس فوق برنامه که در مدرسه مان برگزار می‌شد و کاملا رایگان بود حضور پیدا می‌کردم.

وی در خصوص رشته مورد علاقه خود برای تحصیل خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد رشته برق دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد.

نفر دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کنکور سراسری سال ۹۶ با اشاره به موفقیت برادر خود در کنکور سراسری تصریح کرد: سال ۸۱، برادر بزرگتر من نیز رتبه ۱۱ منطقه را کسب کرد و ۳ برادر دیگر من نیز در رشته ریاضی تحصیل کرده اند.

فقیه خراسانی با قدردانی از خانواده خود اذعان کرد: پدر و مادر من برای آرام کردن جو خانه برای بهتر درس خواندن من تلاش زیادی کردند و یکی از دلایل موفقیت من نیز همین موضوع بود.


نفر ششم کنکور تجربی: روزی ۱۶ ساعت درس می‌خواندم

یاسمن میر در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: در روزهایی که تعطیل بودیم و مدرسه نداشتیم بیش از 16 ساعت درس می خواندم.

وی درباره شرکت کردن در کلاس کنکور گفت: در کلاس های کنکور خاصی شرکت نکرده ام. تنها در تابستان بین مقطع سوم و پیش دانشگاهی در کلاس های کنکور شرکت کردم.

نفر ششم کنکور امسال درباره رشته و دانشگاه مورد علاقه اش گفت: قصد دارم در دانشگاه تهران رشته پزشکی را بخوانم.

وی همچنین درباره رتبه ای که در کنکور کسب کرده است، گفت: بعد از کنکور فکر می کردم و انتظار داشتم رتبه ام بهتر از این باشد.

نفر سوم گروه آزمایشی هنر: پس از مراجعه به سایت سنجش متوجه رتبه تک رقمی ام شدم

آتوسا عبداللهی امانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعهخبرگزاری میزان گفت: برای قبولی در کنکور سراسری سال ۹۶ برنامه ریزی کرده بودم، اما فکر نمی‌کردم که رتبه سوم گروه آزمایشی هنر را کسب کنم.

وی افزود: روز کنکور، آزمون خوبی ندادم و به همین خاطر نیز فکر نمی‌کردم رتبه سوم کنکور را کسب کنم.

نفر سوم گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری سال ۹۶ با اشاره به حضورش در کلاس‌های کنکور تصریح کرد: برای قبولی در کنکور به آموزشگاه هنر می‌رفتم و در بسیاری از کنکور‌های آزمایشی نیز رتبه‌های تک رقمی را کسب کرده بودم.

عبداللهی امانی در خصوص رشته مورد نظر خود برای حضور در دانشگاه اظهارکرد: در هنرستان موسیقی درس می‌خواندم و بودن شک انتخاب من برای حضور در دانشگاه نیز هنر دانشگاه تهران خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که از چه طریق متوجه رتبه خود در دانشگاه شدید؟، خاطرنشان کرد: پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان، خودم به سایت سنجش مراجعه کردم و متوجه رتبه ام شدم و ۱۵ دقیقه بعد، از طریق سایت سازمان سنجش با من تماس گرفته و این خبر را به من اطلاع دادند.

نفر سوم گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری سال ۹۶ در رابطه با مدت زمان درس خواندن خود برای قبولی در کنکور خاطرنشان کرد: ۶ ماهه نخست سال، روزی ۶ ساعت درس می خواندم و پس از آن، مدت زمان درس خواندم را افزایش دادم.

۱۳۹۶/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...