نسخه چاپی

دانشمندان چینی، بزرگ‌ترین جهان مجازی را ساختند

گروهی از دانشمندان چینی با استفاده از سریع‌ترین ابررایانه دنیا، توانستند بزرگ‌ترین جهان مجازی را ایجاد كنند.

به گزارش نما به نقل از کلیک: گروهی از دانشمندان چینی با استفاده از سریع‌ترین ابررایانه دنیا، توانستند بزرگ‌ترین جهان مجازی را ایجاد کنند.


این طرح با کمک ابررایانه‌ای به نام سان‌وی تایهولایت Sunway TaihuLight اجرایی شد که در آن بالغ‌بر ۱۰ میلیون هسته CPU استفاده شده است. بنابر گزارش یکی از روزنامه‌های انگلیسی‌زبان چین، این شبیه‌سازی ۱۰ برابر بزرگ‌تر از شبیه‌سازی مشابهی بود که در دانشگاه زوریخ انجام شد؛ اما شبیه‌سازی چینی‌ها تنها یک ساعت و شبیه‌سازی دانشگاه زوریخ ۸۰ ساعت به طول انجامید.

شبیه‌سازی کیهان به دانشمندان کمک می‌کند تا بتوانند اطلاعات جالبی از خود کیهان و اجزای مرموز آن مانند ماده تاریک و انرژی تاریک داشته باشند. شبیه‌سازی چینی‌ها توانست خلقت و توسعه کیهان را میلیون‌ها سال بعد از بیگ بنگ بازسازی کند. متأسفانه آن‌ها پس از رسیدن به این مرحله، مجبور شدند شبیه‌سازی را خاتمه دهند؛ چراکه به همراه این ابررایانه، چند ابررایانه دیگر هم کار می‌کردند.

به گفته این روزنامه چینی، ابررایانه ساخته شده نقاط ضعف بسیاری دارد. برای مثال، این ابررایانه از تمام ظرفیت خود برای شبیه‌سازی استفاده کرد. این تیم تحقیقی اذعان داشتند که ظرفیت این ابررایانه باید توسعه پیدا کند. دانشمندان چینی امیدوارند که بتوانند در شبیه‌سازی های بعدی، تمام کیهان را از ابتدای خلقت تا دوران حاضر یعنی حدوداً ۱۳٫۸ میلیارد سال، بازسازی کنند. نسل بعدی این ابررایانه حدوداً ۱۰ برابر سریع‌تر از آن است و تا سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود.

۱۳۹۶/۵/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...