نسخه چاپی

عبدالرضا مصری در گفتگو با نما :

سیاسی‌كاری دولت با بیكاری/آمارهای اشتغال عوام فریبانه و غیرواقعی است

عکس خبري -سياسي‌کاري با بيکاري/آمارهاي اشتغال عوام فريبانه و غيرواقعي است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : امیدواریم دولت بتواند با فراغت از توجه به حواشی و سیاسی كاری در دوره دوازدهم برای جوانان بیكار اشتغال آفرینی كند در غیر اینصورت باید منتظر بروز مشكلات حاد اقتصادی و معیشتی ، افزایش آسیب های اجتماعی و به تبع آن مشكلات سیاسی و در نهایت بروز مخاطرات جدی امنیتی در جامعه بود.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه جدی ترین دغدغه کشور امروز بیکاری جوانان بخصوص اقشار تحصیل کرده است گفت : تمام آمارهایی که مسئولین در مورد میزان بیکاری اعلام می کنند غیر واقعی و نادرست است، وقتی می توان آمار صحیحی از میزان بیکاری در کشور ارائه نمود که بانک اطلاعاتی از سوی وزارت کار موجود باشد لیکن مسولین برای فرار از عمق فاجعه و عدم عملکرد مثبت در ایجاد شغل هرگز نخواسته اند آمار دقیقی از بیکاری در کشور ثبت و ارائه شود .
وی با بیان اینکه مسئله بیکاری ارتباط مستقیمی با وضعیت تولید دارد تصریح کرد : سیاست هایی فعلی دولت کاملا" در تضاد آشکار با رونق تولید به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد کار است ، هیچ کشوری چون ایران در برهه کنونی و در این دولت درهای کشورش را تا این حد به روی واردات کالاهای خارجی به صورت بی قید وبند باز نگذاشته است .
وی با اشاره به حجم بالای واردات و قاچاق کالای های خارجی در کشور اذعان داشت : نفس تولید کننده داخلی با این بی رحمی و عدم حمایت ها به شماره افتاده از طرفی قوانین موجود در کشور نیز در حق تولید کننده کاملا" ظالمانه است .
مصری با بیان اینکه اشتغال با رونق تولید وخدمات امکان پذیراست خاطر نشان کرد : دولت امروز تمام درآمدهای کشور از محل نفت و مالیات و غیره را صرف هزینه های جاری خود می کند ، و از توجه به تولید و اشتغال غافل شده است .
وی با اشاره به نسخه شفابخش بودن تحقق اقتصاد مقاومتی برای فائق آمدن بر دغدغه اشتغال و بیکاری اظهار داشت : امروز بنگلادش بدون داشتن هیچ منبع نفتی و انرژی ، نرخ یک درصدی بیکاری را تجربه می کند چون تولید مورد حمایت دولت و تمرکز بر صادرات است و نه واردات .
نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت با اشاره به اینکه دولت در صنعت نفت نیز به رغم شغل آفرینی آن اصل را بر خام فروشی گذاشته عنوان داشت : در این چهار سال دولت یک آجر روی آجر نگذاشت که حداقل یک پالایشگاه ایجاد شود و چند نفر آنجا مشغول به کار شوند ، پالایشگاه های قبلی دارای مصوبه هم تعطیل شد ، هنر دولت شده خام فروشی نفت و از خام فروشی هم که کار ایجاد نمی شود در حالی که اگر نفت در ایران پالایش و فرآوری شود هم نیروی کار ایرانی سرکار می رود هم ارزش افزوده بالاتری نصیب کشور خواهد شد .
وی در پایان افزود : امیدواریم دولت بتواند با فراغت از توجه به حواشی و سیاسی کاری در دوره دوازدهم برای جوانان بیکار اشتغال آفرینی کند در غیر اینصورت باید منتظر بروز مشکلات حاد اقتصادی و معیشتی ، افزایش آسیب های اجتماعی و به تبع آن مشکلات سیاسی و در نهایت بروز مخاطرات جدی امنیتی در جامعه بود .

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...