نسخه چاپی

7000 مهاجر سوری تابعیت تركیه می‌گیرند

پایگاه الكترونیكی اداره كل شهروندی و جمعیت وزارت كشور تركیه صبح روز جمعه از تغییر وضعیت برخی از سوری ها كه به مرحله درج نامهایشان در فهرست اخذ تابعیت رسیدند، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، در پایگاه الکترونیکی اداره کل شهروندی ترکیه آمده است که "پس از اطمینان از دارا بودن شرایط اخذ تابعیت بر طبق قانون تابعیت ترکیه و نیز با توجه به آگاهی شما از حقوق و وظایف خود در قبال دولت ترکیه، اخذ تابعیت این کشور را تبریک می گوییم و امیدواریم که به حقوق انسان و آزادی ها احترام بگذارید و به زودی طرفهای ذیربط اطلاعات لازم در این خصوص را به شما اعلام خواهند کرد".

به نوشته سایت المیادین، یکی از متقاضیان در ایالت قهرمان مرعش که ابلاغیه اداره کل شهروندی وضعیتش را تغییر داد، گفت: اداره کل شهروندی به او اطلاع داد که از روز 4 آگوست فهرست اسامی به تمام ایالتها ارسال خواهد شد. و به کسانی که نامشان در این لیست آمده است، از طرف اداره کل شهروندی برای مراجعه به مرکز و تکمیل مدارک پیامی ارسال خواهد شد و یا با آنها تماس گرفته می شود. کسانی که این تدابیر اداری را تکمیل می کنند، ابتدا کارتی موقت و سپس کارت شناسایی ترکیه به آنها داده می شود این روند حدود یک تا یک و نیم ماه طول خواهد کشید.

برخی مطبوعات ترکیه پیش از این نیز خبر دادند که 7000 درخواست برای اخذ تابعیت با شرایط استثنایی آماده شده است و فقط در انتظار امضای شورای وزیران ترکیه است.

یادآور می شود که بسیاری از پیامهای اعطای تابعیت با شرایط استثنایی به برخی از سوری های دارای تحصیلات بالا و یا دارای مجوزکار از دو هفته پیش از سوی اداره مهاجرت عینتاب ارسال شد.

پیش بینی می شود که پس از اعطای تابعیت به نخستین دسته از سوری ها، آنهایی که در مرحله بررسی وضعیت قرار دارند در مرحله درج نامهایشان در لیست اعطای تابعیت قرار گیرند.

۱۳۹۶/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...