نسخه چاپی

درخواست تشدید تحریم ها به روایت صدای آمریكا

عکس خبري -درخواست تشديد تحريم ها به روايت صداي آمريکا

صدای آمریكا اعلام كرد: «بریتانیا از وقوع یك رشته تحریم های تازه علیه ایران خبر داده است..

صدای آمریکا اعلام کرد: «بریتانیا از وقوع یک رشته تحریم های تازه علیه ایران خبر داده است».

به گفته این شبکه اعمال این تدابیر به بهانه فعالیت های هسته ای ایران اعلام شده است. این شبکه در توضیح این خبر گفت: «ابعاد جدید تحریم های اتحادیه اروپا که از طرف دولت های بریتانیا، فرانسه و آلمان، تهیه و تنظیم شده است چهار بخش مختلف را در می گیرد. روزنامه فایننشنال تایمز به نقل از دیپلمات های بریتانیا امروز خبر داده است که در عرصه مالی، این سه کشور خواستار اقدامات بیشتر اتحادیه اروپا برای ممنوعیت معاملات با بانک های ایرانی شده اند و در عرصه تجاری به متقاعد کردن اتحادیه اروپا به منع صادرات کالا به ایران متمرکز شده اند.

همچنین در عرصه انرژی این سه کشور به دنبال انجام کار های قاطعی هستند که با اجرای آن مطمئن باشند که ایران نتواند تحریم های نفتی را دور بزند و در بخش حمل و نقل هم سه کشور اروپایی، تدابیری را مورد بررسی قرارداده اند که ایران را از دور زدن محدودیت های عملیات کشتی رانی باز دارد».

آنچه که رسانه های غربی آن را از مقامات نامعلوم نقل کرده و آن را تحریم های جدید نامیده اند، موج جدید تحریم نیست بلکه به نظر می رسد این سه کشور اروپایی به دنبال ناکار آمد بودن تحریم ها، به فکر ترمیم خلاء های عملیاتی تحریم های سابق شده اند تا ضمانت اجرای آن را تامین نمایند.

این در حالی است که کشور های عضو اتحادیه اروپایی، خود دست به گریبان حجم فزاینده بیکاری، فقر و تبعیض بوده و صحنه اجتماعی این کشور ها هر روز آماج اعتصاب و اعتراضات خیابانی است.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...