نسخه چاپی

مجلس با سلفی بگیران برخورد كند

عکس خبري -مجلس با سلفي بگيران برخورد کند

انتظار این است كه هیئت‌رئیسه محترم مجلس و سایر نمایندگان به موضوع ورود كنند و از نمایندگان ارائه‌دهنده این تصویر توضیح بخواهند.

سلفی مسئله‌ساز جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با خانم فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، یکی از سوژه‌هایی است که از دو روز گذشته در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد و حتی پای آن به رسانه‌های خارجی باز شده است و این رسانه‌ها نیز این موضوع را بازتاب داده‌اند؛ مهم‌ترین مسئله مورد توجه در این سلفی، که به «سلفی حقارت» مشهور شده است، شور و شعف فراوان و از خودباختگی نمایندگان در برخورد با خانم موگرینی است و جالب آنکه، بر اساس آنچه به وضوح در تصاویر می‌توان دید، اشتیاق نمایندگان ما با سکوت و سردی طرف مقابل و حتی شاید با تعجب وی مواجه شده است. اولین پرسشی که با دیدن این تصاویر به ذهن خطور می‌کند، این است که چرا نمایندگانی که باید عصاره‌ ملت باشند، در مقابل یک مقام اروپایی این‌گونه ذوق‌زده و هیجان‌زده می‌شوند و به دست‌پاچگی می‌افتند؟ آیا این واقعه را باید در ‌انتخاب نا‌درست این افراد خلاصه کرد یا اینکه باید آن را رویدادی نه چندان مهم دانست؟
واقعیت آن است که این رفتار نمایندگان به هیچ‌ وجه در شأن ملت ایران نبود و تصویری که از این نحوه رفتار به جهانیان منعکس شد، ایران را سال‌ها و شاید قرن‌ها عقب‌تر به جهانیان معرفی کرد؛ اما درباره چرایی این قضیه می‌توان گفت، این موضوع به نوعی حکایت از خودباختگی و غرب‌باوری نمایندگان ما دارد. به عبارتی، در ذهن آن نماینده‌ای که به هر شیوه غیر معمولی متوسل شده تا یک سلفی با خانم موگرینی بگیرد، این مسئله حک شده است که اروپا و غرب منشأ اعتبار و وجهه است و وی باید از فرصت حضور یک مقام غربی در نزدیکی خود استفاده کرده و با گرفتن یک سلفی از وی و انتشار آن مثلاً در فضای مجازی برای خود اعتباری دست و پا کند. به هر حال، به این موضوع نباید صرفاً به مثابه یک قضیه معمولی نگریست؛ چرا که حاکی از وجود گرایش‌ها و تمایلاتی در میان نمایندگان ما است و شایسته است هم در گزینش نمایندگان بیشتر دقت شود و هم خود آنها بیشتر در رعایت‌ شأن نمایندگی خود و ملت ایران دقت کنند. البته بیش و پیش از اینها انتظار این است که هیئت‌رئیسه محترم مجلس و سایر نمایندگان به موضوع ورود کنند و از نمایندگان ارائه‌دهنده این تصویر توضیح بخواهند.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...