نسخه چاپی

احمدی در گفت و گو با نما :

برای حل بحران ركود، تولید را نجات دهید

عکس خبري -براي حل بحران رکود، توليد را نجات دهيد

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه در كشور برنامه ی جامعی در این باره وجود ندارد و تا كنون نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است و می بایست هرچه سریعتر راهكار موثری اتخاذ شود .

فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در خصوص کاهش صادرات غیر نفتی در چها ماهه نخست امسال ، گفت : در حال حاضر کشور ما به یک جهش صادراتی نیاز دارد چرا که به تبع آن تولید نیز تحت تاثیر این موضوع قرار دارد .
وی ادامه داد : تا زمانی که در کشور به صادرات توجهی نشود ، بحث تولید نیز نجات پیدا نخواهد کرد و به تبع آن بیکاری در بخش های مختلف کشور افزایش خواهد یلفت .
وی با اشاره به اینکه هیچ کس در کشور اهمیتی برای صادرات قائل نیست ، اظهار داشت : تا زمانی که محیط کسب‌وکار مناسبی برای تولید آسان و رقابتی نداشته باشیم، نمی توانیم صادرات را افزایش دهیم .
وی افزود : به نظر می رسد اگر بتوانیم تولید صادرات محور را در کشور افزایش دهیم ، به تحقق بخشی از اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کرده ایم .
وی با تاکید بر اینکه کالاهای صنعتی، کشاورزی و معدنی کمترین سهم را در صادرات داشته‌اند اذعان داشت : این موضوع،جای تامل دارد و باید راهکاری برای خروج از این وضعیت پیدا کرد؛ این در حالی است که هر تن کالای صادراتی ایران، به‌رغم این‌که نسبت به چهارماهه ابتدایی سال قبل، 5/2 درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته، ولی همچنان سطح آن پایین است که نشانگر خام‌فروشی بیشتر در صادرات است.
وی با بیان اینکه در بحث ساز و کار صادرات کیفیت ، رقابتی بودن و قیمت بسیار مورد اهمیت است ، تصریح کرد : متاسفانه در کشور برنامه ی جامعی در این باره وجود ندارد و تا کنون نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است و می بایست هرچه سریعتر راهکار موثری اتخاذ شود .
احمدی نایب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در تعامل با کشورها به جهت صادرات دچار ضعف هستیم ، گفت : متاسفانه دیپلماسی تجاری ما در این بخش دچار نقص است و زمانی صادرات موفق خواهد بود که وزارت خارجه کشور در جهت رویکرد وزارت اقتصاد گام های موثری را در عرصه ی بین الملل بردارد .
وی افزود : تعداد همه ی کشورهای منطقه برای صادرات کالای ما یک بازار یک میلیارد نفری است ، اما کشور ما عملا حضور فعالی در این بازار ندارد .
وی در پایان با اشاره به وضعیت رکود در کشور خاطر نشان کرد : زمانی که رکود در کشوری ایجاد می‌شود تنها راه علاج آن، افزایش تولید است که اگر واردات مدیریت نشود قطعا افرایش واردات به ضرر تولید و اقتصاد تمام خواهد شد.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...