نسخه چاپی

صالحی: آمریكا در صورت خروج از برجام بازنده خواهد بود

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: علی اکبر صالحی گفت فکر نمی کند دولت آمریکا توافقنامه هسته ای را پاره کند زیرا در این صورت بازنده خواهد بود.

علی اکبر صالحی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین افزود: ایران با پنج بعلاوه یک گفتگو می کرد. ایران و پنج بعلاوه یک یعنی هفت کشور. اکنون اگر آمریکا از توافقنامه هسته ای خارج شود، هفت منهای یک خواهد شد. اگر توافقنامه به هفت معنای یک تبدیل شود، به صورت طبیعی توافقنامه ادامه پیدا خواهد کرد. اتحادیه اروپا، چین و روسیه و دیگر کشورهای جهان اعلام کردند از توافقنامه حمایت می کنند و اگر این توافقنامه از طرف آمریکا پاره شود، آمریکاییها باید مسئولیت آن را بپذیرند.

وی با تاکید بر اینکه ایران به تعهداتش در توافقنامه هسته ای پایبند بوده است و هیچ جایی برای نقض آن وجود ندارد، خاطر نشان کرد اگر آمریکا توافقنامه هسته ای را پاره کند دیگر کشورها آن را مسئول خواهند دانست. آژانس بین المللی انرژی اتمی حدود هفت بار تاکنون تایید کرده که ایران همواره به تعهداتش پایبند بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد فعالیت هسته ای این کشور بهتر از گذشته ادامه دارد و انتقادات از او در این باره، خارج از چارچوب کشمکش های سیاسی داخلی نیست.

علی اکبر صالحی گفت فعالیت هسته ای ایران بهتر از گذشته ادامه دارد و آن را چند بار اعلام کرده ام. غنی سازی ادامه دارد، تولید آب سنگین ادامه دارد. بازطراحی رئاکتور هسته ای اراک با همکاری چینی ها ادامه دارد. کشف و استخراج معادن اورانیوم در ایران ادامه دارد. بنابراین همه فعالیت های هسته ای در ایران ادامه دارد. آنچه که در ایران می شنویم، رویارویی سیاسی بین دو طرف است و ارزش زیادی ندارد.

وی افزود روابط با روسیه مستحکم تر از هر زمان دیگری است و طرح های مشترکی در زمینه هسته ای بین دو کشور وجود دارد.

روابط با روسیه هر روز مستحکم تر از روز پیش از آن است. طرح های مشترکی داریم که از جمله احداث دو نیروگاه بزرگ، جدید و پیشرفته هسته ای در بوشهر در کنار نیروگاه فعلی است. کار احداث این دو نیروگاه آغاز شده است. روابط ما با روسیه به ویژه در زمینه هسته ای بسیار گسترده و عمیق است.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...