نسخه چاپی

آمریكا: كره‌ شمالی كلاهك اتمی تولید كرده است

مقام‌های اطلاعاتی آمریكا به این نتیجه رسیده‌اند كه كره شمالی توانسته یك كلاهك اتمی كوچك و مینیاتوری با قابلیت سوار شدن بر موشك تولید كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که کره شمالی توانسته یک کلاهک اتمی کوچک و مینیاتوری با قابلیت سوار شدن بر موشک تولید کند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی به تحلیل انجام شده از سوی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا استناد کرده که می‌گوید: جامعه اطلاعاتی آمریکا عقیده دارد کره شمالی دارای سلاح‌های هسته‌ای قابل سوار کردن بر موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های بالستیک قاره پیما است.

روزنامه واشنگتن پست گفت: ارزیابی جامعه اطلاعاتی از جانب دو مقام آمریکایی مطلع از این تحلیل اعلام شده است.

پنتاگون هنوز اظهارنظری درباره این گزارش نکرده است.

در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: هنوز مشخص نیست آیا کره شمالی با موفقیت این کلاهک کوچک‌تر هسته‌ای را آزمایش کرده یا خیر. هرچند که کره شمالی سال گذشته مدعی چنین آزمایشی شده بود.

این تحول به این معنی است که کره شمالی در مسیر دستیابی به یک موشک هسته‌ای کاربردی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

روزنامه واشنگتن پست در عین حال گزارش داد که یک ارزیابی اطلاعاتی دیگر برآورد کرده که کره شمالی اکنون نزدیک به 60 سلاح هسته‌ای دارد که بیش از چیزی است که گمان برده می‌شد.

کره شمالی طی ماه‌های اخیر به لحاظ سرعت و پیشرفت برنامه موشکی خود زنگ خطر را برای جامعه بین‌المللی به صدا درآورده است. در واکنش به این امر اخیرا تحریم‌های جدیدی از سوی سازمان ملل علیه این کشور اعمال شد.

۱۳۹۶/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...