نسخه چاپی

قیمت طلا افزایش یافت

به دنبال افزایش تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ، قیمت طلا در بازارهای معاملات فلزات گرانبها با یك و نیم درصد افزایش همراه بود.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت فلزات گرانبها بویژه طلا امروز روند افزایشی داشت به نحوی که قیمت هر اونس طلای زرد در معاملات بازار نیویورک با حدود 60 سنت افزایش، به یکهزار و 290 سنت رسید.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی علت روند افزایش امروز قیمت طلا را در بازارهای جهانی افزایش تنش لفظی میان آمریکا و کره شمالی اعلام کرده اند.

کره شمالی امروز تهدید کرد، در حال بررسی طرح هایی برای حمله موشکی به گوام متعلق به آمریکا در اقیانوس آرام است. این تهدید تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که ترامپ گفت هر گونه تهدیدی از سوی کره شمالی علیه آمریکا با «آتش و خشم» روبه رو خواهد شد.

همزمان با این تهدیدها، بازار بورس وال استریت در ساعت های آغازین معاملات با کاهش شاخص کل همراه بود.

در بازار معاملات ارز نیز در بورس لندن، ارزش یورو و ین در برابر دلار افزایش یافت تا جایی که نگرانی معامله گران را درباره ادامه تنش های لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، تجربه سال های گذشته ثابت کرده است که به هنگام بروز آشفتگی سیاسی و اقتصادی در جهان، سرمایه گذاران برای در امان نگه داشتن سرمایه های خود از نوسانات بازارهای مالی به بازار طلا پناه می برند.

تشدید تنش بین کره شمالی و آمریکا سبب شد سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن‌تر گرایش پیدا کنند.

۱۳۹۶/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...