نسخه چاپی

افزایش 500درصدی وام دانشجویی زیارت عتبات

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش 500 درصدی وام زیارت عتبات دانشجویی صندوق رفاه درسال جاری خبر داد و گفت هیچ دانشجویی در دانشگاه های دولتی به دلیل نداشتن بضاعت مالی ترك تحصیل نمی كند.

به گزارش نما به نقل از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ذوالفقار یزدان مهر در آئین امضا تفاهم نامه با ستاد عتبات دانشگاهیان و همچنین همایش قبل از سفرعتبات دانشگاهیان برگزار شد خاطر نشان کرد: در سال 93 رقم 300 هزار تومان توسط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان وام ارائه می‌شد در سال 94 این وام به 700 هزار تومان افزایش یافت.

وی در این نشست که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد اضافه کرد: به دانشجویان متاهل 1.5 میلیون تومان و به دانشجویان مجرد یک میلیون تومان وام عتبات توسط صندوق رفاه دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان می توانند به سامانه عتبات مراجعه کرده و پس از ثبت درخواست و تایید معاونت دانشگاه، مبلغ وام به حساب آنها وایز می‌شود.

وی ادامه داد: بازپرداخت این وام بصورت قرض الحسنه و بدون کارمزد می‌باشد که برای دانشجویان مشمول 2 سال و 9 ماه پس از تحصیل و برای سایر دانشجویان 9 ماه پس از تحصیل در اقساط 60 ماهه بازپرداخت می‌شود.
حجت الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی نیز در این مراسم گفت: 96 هزار نفر در هفدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات ثبت نام کرده اند که 14 هزار نفر اعزام خواهند شد.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت در ادامه گفت: سال گذشته 110 میلیارد تومان کمک بلاعوض به دانشگاهها برای بهبود فضای خوابگاهی و سرویس ها ارائه کردیم.
یزدان مهر اظهار داشت: صندوق خیریه قرض الحسنه در دانشگاهها و مناطق کمتر توسعه یافته را برای کمک به دانشجویان بی بضاعت تاسیس کردیم.

او افزود: یکی از دغدغه های ما دانشجویانی هستند که به دلیل فقر مالی ترک تحصیل می کنند و ایجاد صندوق های خیریه و قرض الحسنه در دانشگاههای مناطق کمتر توسعه یافته که در این دانشگاهها به این دانشجویان وام شرافتی ارائه می‌شود و ما خوشحالیم که در حال حاضر هیچ دانشجویی در سطح دانشگاههای دولتی به خاطر بضاعت مالی ترک تحصیل نمی کند.

در پایان مراسم بین صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای ارائه وام عتبات به دانشجویان دانشگاه های وابسته به وزارت علوم تفاهم نامه ای منعقد شد.

۱۳۹۶/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...