نسخه چاپی

نحوه نفوذ القاعده به مناطق شیعی

برخی از شركت ها با ما همكاری نكردند از همین رو به آنان مشكوك شدیم و با كمك نیروهای پلیس به دفتر مركزی شركت رفتیم و مسئولان این شركت ها را مجبور كردیم كه اطلاعات مورد نیاز را به ما تحویل دهند.


به گزارش نما به نقل از شیعه آنلاین، یک مسئول امنیتی عراقی طی اظهاراتی در مورد چگونگی نفوذ نیروهای شبکه تروریستی القاعده به مناطق شیعی گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد اخیرا تعداد زیادی از نیروهای القاعده به استخدام شرکت های ساختمان سازی و دیگر شرکت های زیرساخت در عراق پیوسته اند.

وی در ادامه افزود: این نیروهای تروریستی پس از پیوستن به این شرکت ها، به راحتی در مناطق شیعه نشین رفت و آمد می کنند و برای انجام عملیات های تروریستی طراحی و برنامه ریزی می کنند.

این مقام امنیتی عراقی همچنین گفت: پس از پی بردن به این شیوه ماهرانه القاعده، به همه شرکت های فعال در مناطق شیعی دستور دادیم که لیستی از نام و مشخصات کامل نیروها و کارگران خود را به ما تحویل دهند تا تک تک افراد را بررسی و زیر ذره بین قرار دهیم.

او افزود: برخی از شرکت ها با ما همکاری نکردند از همین رو به آنان مشکوک شدیم و با کمک نیروهای پلیس به دفتر مرکزی شرکت رفتیم و مسئولان این شرکت ها را مجبور کردیم که اطلاعات مورد نیاز را به ما تحویل دهند.

وی در پایان گفت: تعدادی از نیروهایی که شناسایی کردیم بازداشت شدند. در اعترافات آنها مشخص شده که همگی اعضا و از زیر مجموعه های گروهکی تحت رهبری یک فرد تروریست به نام "أبو عمر" بوده اند. وی از سران گروهک موسوم به "دولت اسلامی عراق" که توسط القاعده تأسیس شد، به شمار می رود.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...