نسخه چاپی

طرح حمله پیشدستانه پنتاگون به كره شمالی

مقام‌های نظامی آمریكا می‌گویند طرحی را برای انجام حملات پیشدستانه به سایت‌های موشكی كره شمالی آماده كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس: شبکه «ان‌بی‌سی‌» در گزارشی اختصاصی از تدوین طرح حمله پیشدستانه به سایت‌های موشکی کره شمالی خبر داده است.

این شبکه به نقل از دو مقام ارشد نظامی آمریکا و دو افسر بازنشسته ارتش، نوشته است که در این طرح، بمب‌افکن‌های B-1B که در پایگاه «اندرسن» در جزیره «گوام» مستقر هستند، نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.

در سه ماه گذشته بمب‌افکن‌های B-1 آمریکا 11 بار انجام این عملیات را شبیه‌سازی کرده‌اند. بالا گرفتن تنش لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ، روند انجام این تمرین‌ها را تسریع کرده است. آخرین بار، روز دوشنبه بمب‌افکن‌های آمریکایی این تمرین را تکرار کردند.

بنا بر این گزارش، در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله به کره شمالی را صادر کند، بمب‌افکن غیرهسته‌ای B-1 با پشتیبانی ماهواره‌ها، پهپادها و با همراهی جنگنده‌های آمریکایی و هواپیماهای جنگ الکترونیک، راهی شبه جزیره کره می‌شوند.

به گفته منافع آگاه، هدف از این عملیات نابود کردن حدود 20 سایت موشکی، میدان آزمایش و تأسیسات پشتیبانی در کره شمالی خواهد بود.

دو مقام ارشد آمریکایی گفته‌اند که استفاده از بمب‌افکن‌ها جزو گزینه‌های مورد بررسی هستند، اما این تنها گزینه نیست. به گفته این مقامات، در صورت صدور دستور حمله، عملیات از زمین، هوا، دریا و فضای مجازی انجام می‌شود.

به نوشته ان‌بی‌سی، قابلیت حمل انبوهی از بمب‌های هوشمند، استقرار در خارج از شبه جزیره کره و هسته‌ای نبودن، از جمله ویژگی‌هایی است که موجب شده تا آمریکا استفاده از بمب‌افکن‌های B-1 را در انجام این عملیات ترجیح دهد.

همزمان با اعلام طرح آمریکا برای انجام حملات پیشدستانه به کره شمالی، پیونگ‌یانگ نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که طرحی را برای شلیک موشک به سمت جزیره گوام آماده کرده است.

بر اساس آن طرح، پیونگ‌یانگ ممکن است 4 موشک میان‌برد به سمت گوام شلیک کند. کره شمالی در این بیانیه تأکید کرده که امکان مذاکره با دولت «دونالد ترامپ» وجود ندارد، چراکه او «فقط زبان قدرت را متوجه می‌شود.»

۱۳۹۶/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...