نسخه چاپی

ناصری در گفت و گو با نما :

قرارداد با "رنو و پژو" ضد اقتصاد مقاومتی است/ خودروسازان داخلی، مونتاژكار خارجی‌ها می‌شوند

عکس خبري -قرارداد با "رنو و پژو" ضد اقتصاد مقاومتي است/ خودروسازان داخلي، مونتاژکار خارجي‌ها مي‌شوند

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به اینكه نیاز به ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو احساس می شود باید با اتخاذ سیاست گذاری های مناسب در بخش صنعت و تدابیر موثر در جهت توسعه بخش خودروسازی داخلی به این مهم دست یافت .

علی اکبر ناصری نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نما با اشاره به قرارداد اخیرصنعت خودرو با شرکت رنو فرانسه ، گفت : قرار بود برنامه ریزی های ما در صنعت خودرو به گونه ای باشد که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید مدار داخلی پیش برود اما در حال حاضر در جهت مشارکت با کشورهای خارجی حرکت کردیم .
وی ادامه داد : بسیاری از این شرکت ها در بزنگاه های تاریخی پشت ایران را خالی کرده و دست صنعت ما را به اصطلاح در پوست گردو قرار دادند .
وی با اشاره به اینکه رویکرد صنعت خودرو سازی ما از تولید داخلی فاصله گرفته است ، اظهار داشت : صنعت خودروسازی به جای این که به سمت ملی‌ شدن پیش برود به سمت وابسته شدن پیش رفته و راه مونتاژ را در پیش گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه قرارداد با شرکت های خارجی دارای اشکالات فراوانی است ، اذعان داشت : محرمانه ماندن مفاد قرارداد با این گونه شرکت ها از سوی دولت و عدم درگیر شدن ایرانی‌ها در فرآیندهای طراحی و توسعه محصول ، این صنعت مهم را با چالش های فراوانی رو به رو ساخته است .
وی یکی از مشکلات موجود در صنعت خودرو را عدم فعالیت موثر واحدهای تحقیق و توسعه دانست و تصریح کرد : باید این پرسش را مطرح کرد که واحدهای تحقیق و توسعه در صنعت خودرو سازی کشور تا کنون چه خروجی در حوزه طراحی و تولید محصولات جدید داشته اند؟!
ناصری عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو احساس می شود ، عنوان داشت : با اتخاذ سیاست گذاری های مناسب در بخش صنعت و تدابیر موثر در جهت توسعه بخش خودروسازی داخلی می توان به این مهم دست یافت .
وی در پایان خاطر نشان کرد : وقت آن رسیده که با نگاه به توانایی های موجود در کشور ، صنعت خودرو را به داخلی سازی سوق دهیم و توان تولید را افزایش دهیم و این صنعت مهم و ارزشمند را از غرق شدن در وابستگی به شرکت های خارجی نجات دهیم .

۱۳۹۶/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...