نسخه چاپی

افزایش تحریم های اتحادیه اروپا عیله كره شمالی

با شدت گرفتن لفاظی ها بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ ، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تحریم ها علیه كره شمالی را افزایش داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، با توجه به اینکه کره شمالی بارها اقدام به نقض قطعنامه های سازمان ملل متحد مربوط به برنامه های هسته ای و بالستیکی این کشور کرده است ، اتحادیه اروپا مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت های سفر را افزایش داد.

پس از آزمایش های موشک های بالستیک بین قاره ای توسط کره شمالی که قادر به هدف قرار دادن خاک آمریکا هستند ، سازمان ملل متحد هفته گذشته شدیدترین محدودیت ها را علیه کره شمالی اعمال کرد و درآمدهای صادراتی این کشور را که برای پیونگ‌یانگ حیاتی هستند هدف قرار داد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کردند در اقدامی هماهنگ با قطعنامه سازمان ملل متحد این اتحادیه اقدام به افزودن نام 9 فرد و چهار نهاد (از جمله بانک دولتی تجارت خارجی) به فهرست تحریم ها کرده است.

در این بیانیه آمده است : «این قطعنامه روز پنجم اوت 2017 در واکنش به فعالیت های ادامه دار تسلیحات هسته ای و تولید موشک بالستیک کره شمالی که نقض فاحش قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است ، تصویب شد».

با توجه به این تصمیم اتحادیه اروپا ، مجموع افرادی که در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند به 103 نفر و مجموع نهادهای تحت تحریم این اتحادیه به 57 نهاد رسید.

۱۳۹۶/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...