نسخه چاپی

مركل به جنگ لفظی میان آمریكا و كره‌شمالی واكنش نشان داد

به گزارش نما- ایرنا نوشت: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز جمعه گفت که راه حل نظامی برای حل و فصل اختلاف میان ایالات متحده با کره شمالی وجود ندارد و جنگ لفظی میان این 2 کشور، رویکرد نادرستی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، مرکل افزود: من راه نظامی برای حل این منازعه نمی بینم و کار بی وقفه در شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین همکاری سخت میان کشورهای درگیر (این بحران) به ویژه ایالات متحده و چین، ضروری است.

مرکل افزود: آلمان با اشتیاق برای یافتن هرگونه راه حل غیرنظامی، همکاری و فعالیت خواهد کرد. اما اوجگیری شعارها و لفاظی ها، پاسخ نادرستی (به این بحران) است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه نیز با هشدار مجدد نظامی به پیونگ یانگ، ابراز امیدواری کرد که رهبر کره شمالی، راه دیگری را انتخاب کند.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: راه حل های نظامی، اگر کره شمالی اقدام نابخردانه ای انجام دهد، اکنون کاملاً حاضر و آماده است. امیدوارم که کیم جونگ اون، مسیر دیگری بپیماید.

وی روز پنجشنبه نیز با انتقاد از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره ‌شمالی گفت: پیونگ یانگ اگر به فکر حمله است، باید خیلی نگران باشد.

ترامپ افزود: شاید پاسخم به پیونگ یانگ به اندازه کافی سختگیرانه نبوده است که اشاره به اظهارات روز سه‌شنبه‌ وی خطاب به دولت کره شمالی بود که به پیونگ یانگ هشدار داده بود در صورت ادامه برنامه‌هایش، با «آتش و خشم» واشنگتن مواجه خواهد شد.
پیونگ یانگ نیز با بالا گرفتن جنگ لفظی میان کره شمالی و آمریکا، گفته است: طرح حمله و شلیک چهار موشک میان‌برد به جزیره گوام تا هفته آینده، آماده می‌شود.

بیش از 60 عضو کنگره آمریکا در نامه ای به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور، سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را علیه کره شمالی محکوم کردند.

در این نامه که در دوره تعطیلی موقت کنگره نوشته شده، نگرانی عمیق این نمایندگان از سخنان ترامپ که 'موجب افزایش قابل ملاحظه تنش ها با کره شمالی شده و شبح جنگ هسته ای را به وجود آورده'، ابراز شده است.

۱۳۹۶/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...