نسخه چاپی

علی وقفچی در گفتگو با نما گفت :

آشفته بازار اقتصادی نتیجه عدم مدیریت كارآمد دولت است

عکس خبري -آشفته بازار اقتصادي نتيجه عدم مديريت کارآمد دولت است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش یكباره قیمت بخصوص طی ماه های اخیر نشانگر اوضاع آشفته اقتصادی ، هرج ومرج موجود در تنظیم و كنترل بازار و عدم مدیریت كارامد در دولت است.

علی وقفچی عضو هئیت ریئسه کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در واکنش به افزایش صعودی قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی مورد نیاز مردم در کشور طی ماه های اخیر و سکوت مسئولین گفت : کوتاهی مسئولین در راستای انجام درست تکالیف و وظایف محوله که متوجه هر سه قوه است مردم را درگیر نوسانات قیمت برای تامین نیازهای اساسی غذایی نموده است .


وی با بیان اینکه شاید بتوان افزایش قیمت برخی مواد غذایی مانند گوشت را تا حد 10 تا 15 درصد متاثر از شرایط فصلی و مقطعی تصور کرد ، اظهار داشت : افزایش یکباره قیمت بخصوص طی ماه های اخیر نشانگر اوضاع آشفته اقتصادی ، هرج ومرج موجود در تنظیم و کنترل بازار و عدم مدیریت کارامد در دولت است .

وی افزود : کوتاهی دولت برای ایجاد تناسب در چرخه تولید و مصرف مواد غذایی و نبود نظارت کافی بر عملکرد واسطه گران از عوامل اصلی افزایش قیمت هاست به ویژه در مورد افزایش صعودی قیمت گوشت در ماه های اخیر که دولت بدون برنامه عمل کرده و پاسخ گو هم نبوده است .

وی با اشاره به عدم وجود مرکزی برای ارایه آمار کاربردی جهت ارزیابی و ساماندهی و ایجاد تناسب بین تولید و تقاضای بازار به عنوان یکی از دلایل عمده افزایش صعودی قیمت مواد غذایی در کشور تصریح کرد : مجلس آمادگی دارد در راستای همکاری برای اصلاح ساختارها ی نا کارآمد مدیریتی موجود در دولت اقدام به رفع خلاء های قانونی موجود در راستای حمایت از تولید و ساماندهی بازار نماید .

وی با انتقاد از ضعف مجلس در امر نظارت برعملکرد دولت در زمینه افزایش قیمت ها نیز عنوان داشت : متاسفانه در جریان قرار گرفته ایم که بسیاری از عوامل بازرسی در کشور بنا به داشتن منافع شخصی در برخی مجموعه ها تامین کننده نیاز مردم با کوتاهی در عمل به وظایف وتکالیف خود ، در برخورد با متخلفین اغماض نموده اند به همین خاطر ضروری است بررسی و بازنگری های لازم در عملکرد این افراد از سوی قوای ناظر به ویژه قوه قضاییه صورت پذیرد .

وی در پایان با بیان اینکه قاچاق دام و صادرات گوشت به عنوان یکی از عوامل مقطعی در بالا رفتن قیمت گوشت می تواند موثر باشد خاطر نشان کرد : در مقابله با افزایش قیمت های گاه وبی گاه وغیر قابل قبول بهتر است به جای پرداختن به راهکار های مقطعی و برخورد های سلیقه ای به صورت ریشه ای برای ساماندهی و مدیریت قوی و کارآمد در امر تولید و توزیع اقدامات اساسی و قاطعانه ای صورت پذیرد

۱۳۹۶/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...