نسخه چاپی

گاف جدید خبرگزاری "فارس" و "مهر" در مورد احمدی نژاد! + سند

چند روز پیش ، خبرگزاری‌های فارس و مهر با انتشار خبری «بدون منبع» گزارش دادند كه بر اساس آن اكثریت رای‌دهندگان روستایی آمریكایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران را به باراك اوباما، رئیس‌جمهور آمریكا، ترجیح می‌دهند.


به گزارش نما به نقل از انتخاب، این خبرگزاری به استناد این نظرسنجی تصریح می‌کند که ۷۷ درصد از رای‌دهندگان رئیس جمهوری ایران را به رئیس جمهوری خودشان ترجیح می‌دهند.

خبرگزاری فارس این خبر را در بخش انگلیسی خود نیز منتشر کرد.




00.jpg

 این درحالی است که گزارش منتشر شده توسط فارس مطلب طنز یک مجله آمریکایی با عنوان The Onion (پیاز) است که از یک نظرسنجی خیالی سخن گفته است.

خبرگزاری‌های فارس و مهر ساعاتی پس از انتشار خبر ، بدون ارائه هیچ توضیحی این خبر را را از روی وب‌سایت خود حذف کردند.

چند سال پیش، روزنامه کیهان در واکنش به خبر یک سایت طنز که اوباما را یک ایرانی با اصالت "بوشهری" معرفی کرده بود ، به عنوات گزارش جدی منتشر کرده بود.

خبر چه بود؟

خبرگزاری مهر و فارس می نویسند بر اساس نظرسنجی موسسه معتبر گالوپ اکثریت قاطع روستاییان سفید پوست در آمریکا گفته‌اند که آنها ترجیح می دهند تا به جای رای به اوباما به احمدی‌نژاد رای دهند.

این دو خبرگزاری به نقل از "دیل سویدرسکی، از ساکنان ویریجینای غربی" می‌نویسند: «من احمدی‌نژاد را بیشتر دوست دارم. ترجیح می‌دهم با او بیسبال بازی کنم تا اینکه وقت خود را با اوباما سپری کنم.»

در مطلب طنز نشریه "آنیون" این شهروند فرضی آمریکایی می‌گوید ترجیح می‌دهد با احمدی‌نژاد برای تماشای بیسبال به ورزشگاه برود.

مهر به نقل از این نظرسنجی خیالی اضافه می‌کند ۶۰ درصد سفید‌پوستان مورد پرسش قرار گرفته به این دلیل محمود احمدی‌نژاد را ترجیح می‌دهند که وی سعی نمی‌کند مسلمان بودنش را مخفی کند.

انتقاد رسانه های خارجی به خاطر نقل خبر بدون ذکر منبع

در همین حال، در چند رسانه از جمله بخش وبلاگ "نیویورک تایمز"، "اشپیگل" و وبلاگ مجله "فارین پالیسی" با انتشار اسکرین شات گزارش انگلیسی خبرگزاری فارس، برای انتشار مطلب طنز بدون بررسی منبع خبر انتقاد شده است.

انتهای پیام

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...