نسخه چاپی

نیكی كریمی از فوتبال چه می خواهد؟+عكس

عکس خبري -نيکي کريمي از فوتبال چه مي خواهد؟+عکس

ایده ساخت «روزی روزگاری فوتبال» پس از بوجود آمدن مشكلاتی میان فدراسیون فوتبال و صدا و سیما مبنی بر پرداخت حق پخش واقعی مسابقات فوتبال بوجود آمد و با وجود اینكه در چهار هفته گذشته بازی‌های لیگ برتر فوتبال از تلویزیون پخش شده است

به گزارش نما، مجله تصویری روزی روزگاری فوتبال که با همکاری فدراسیون فوتبال و با کارگردانی نیکی کریمی آماده می‌شود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شماره اول آن که مستندی درباره باشگاه سپاهان بود به زودی عرضه خواهد شد.

ایده ساخت «روزی روزگاری فوتبال» پس از بوجود آمدن مشکلاتی میان فدراسیون فوتبال و صدا و سیما مبنی بر پرداخت حق پخش واقعی مسابقات فوتبال بوجود آمد و با وجود اینکه در چهار هفته گذشته بازی‌های لیگ برتر فوتبال از تلویزیون پخش شده است اما به دلیل اینکه همچنان این مشکلات وجود دارد و هنوز توافق کاملی در این خصوص صورت نگرفته تماشای مجله تصویری «روزی روزگاری فوتبال» نیکی‌کریمی شاید در آینده تنها منبع تماشای مسابقات لیگ باشد. ابراهیم حقیقی طراحی آرم و تبلیغات این مجموعه که بر روی DVD عرضه می‌شود را برعهده دارد. «روزی روزگاری فوتبال» اولین تجربه کارگردانی نیکی کریمی در شبکه نمایش خانگی کشور است.البته نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینما به‌زودی فیلم جدید خود را با نام «بلور» جلوی دوربین می‌برد که به تازگی پروانه ساخت آن را دریافت کرده‌است.



خانم کریمی چندی پیش با حضور در اصفهان از چهره‌های محبوب و ستاره تیم سپاهان نیز گزارشی تهیه کرد و با شخص کرانچار نیز پیرامون رمز و راز موفقیت و محبوبیت مواردی را مطرح کرد.

«روزی‌روزگاری فوتبال» اولین تجربه کارگردانی نیکی کریمی در شبکه نمایش خانگی کشور است که می‌تواند توجه افکار عمومی را به خود جلب کند.

نیکی کریمی در راه کارگردانی این پروژه شخصا به مستطیل سبز فوتبال پا می‌گذارد تا در خصوص مستند جدید خود با سوژه‌های مورد نظرش مصاحبه کند و نظر آنها را پیرامون برخی مسائل جویا شود. با این که می‌دانیم نام مستند جدید خانم کریمی‌«روزی روزگاری فوتبال» است اما این ستاره سینمای کشورمان از فوتبال چه می‌خواهد و در بطن این ورزش پرحاشیه دنبال چه می‌گردد؟!

کریمی با استفاده از هوش بالای خود قصد دارد از جایگاه و اعتبار فوتبال نزد مردم نهایت استفاده را ببرد و به قولی از فوتبال به عنوان سکوی پرتابی برای رشد و پیشرفت خود در کار کارگردانی و سینما سود جوید. فوتبالی که علاقمندان میلیونی دارد و قطعا با آماده شدن کار نیکی کریمی هواداران زیادی جذب این مستند می‌شوند که قطعا مخاطبان و رسانه‌های آن‌سوی آبها نیز این سوژه را دنبال می‌کنند.



کریمی با حضور در کمپ اختصاصی باشگاه استقلال (بالای پارک ارم) و حضور در زمین سبز فوتبال از سیروس دین‌محمدی آنالیزور جدید استقلال در مورد شخصیت و دلیل محبوبیت امیر قلعه‌نوعی‌ سئوال‌هایی می‌پرسد. او از نکونام کاپیتان تیم‌ملی راز محبوبیت قلعه‌نوعی‌ را جویا شده و با فریدون زندی و پژمان منتظری هم در این راستا سئوال‌هایی مطرح می‌کند. کریمی که خود از پاسخ دادن به سوال‌های خبرنگاران و گزارشگران طفره می‌رود،حالا در قواره کارگردان و در پشت‌صحنه سوال‌هایی را در مورد سوژه‌های فوتبالی‌اش می‌پرسد تا ببینیم دستپخت این خانم کارگردان با چه طعم و مزه‌ای به مخاطبان ارائه می‌شود. سوژه اصلی کریمی رمز و راز محبوبیت فوتبالیست‌ها و حاشیه‌های جذاب آن است.

نیکی کریمی باهوش و ذکاوت خاصی حتی تصمیم می‌گیرد با اتومبیل شخصی قلعه‌نوعی‌ در کمپ اختصاصی آبی‌پوشان پایتخت ظاهر شود و در تمرین آبی‌پوشان وسط زمین چمن قرار می‌گیرد و از همان زاویه‌ای بازیکنان استقلال را زیر نظر می‌گیرد که قلعه‌نوعی‌ با بازیکنان و ستاره‌های پرشور فوتبال ارتباط برقرار می‌کند و از آنها به شکلی عالی بازی می‌گیرد. کریمی حتی خودش نیز در چمن سبز فوتبال پا به توپ می‌شود و پنالتی هم می‌زند و با زدن چند شوت به توپ مقابل تصویربرداران ژست می‌گیرد. زمین چمنی که معمولا بانوان ایرانی آرزو می‌کنند بتوانند همچون مردان در آن با پوشش اسلامی مسابقه بدهند و گل بزنند.



کریمی حتی در تمرین تیم ملوان بندر انزلی واقع در استادیوم تختی حضور پیدا می‌کند تا این مستند پر سروصدا را ادامه دهد و تکمیل کند.

کریمی که روز به روز در کار کارگردانی پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌شود به ترتیب فیلم‌های زیر را در قواره یک کارگردان به جامعه عرضه کرده است که به نظر می‌رسد این بار مستند فوتبالی نیکی سر و صدای زیادتری در عالم سینما ایجاد کند. شاید هم کریمی قصد دارد با فوتبال مثل برخی مدیران فوتبالی ره صد ساله را یک شبه طی کند تا در آینده به موفقیت بیشتری دست یابد. فیلم‌هایی که کریمی تا کنون ساخته به شرح زیر است:

1-داشتن یا نداشتن (سال 1382)

2- یک شب (سال 1383 در جشنواره کن اکران شد)

3- گریز (سال 1385)

4- روایت (سال 1388)

5- سوت پایان (سال 1389)

به هر حال علاقه‌مندان بی صبرانه منتظر کار جدید این بانوی کارگردان می‌مانند تا ببینند آیا نیکی می‌تواند با زاویه نگاهی که به فوتبال دارد مشکلات و مسائل موجود در فوتبال را مطرح کند یا او هم به دنبال مسائل حاشیه‌ای این فوتبال است و حرف جدیدی برای مخاطبان ندارد.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...