نسخه چاپی

گاف جدید بایدن

در ادامه گاف‌‌های تبلیغاتی ستادهای انتخابات ریاست جمهوری دو حزب دموكرات و جمهوریخواه آمریكا، این بار معاون اوباما در گافی تبلیغاتی اعلام كرد كه قشر متوسط كشور در طول چهار سال گذشته به خاك سپرده شده‌اند.

به گزارش نما به نقل ازفارس ، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در یک گردهمایی بزرگ انتخاباتی در «شارلوت» واقع در «کارولینای شمالی» اعلام کرد که قشر متوسط آمریکا در طول چهار سال گذشته میلادی به خاک سپرده شده‌اند. بایدن در ادامه این گاف تبلیغاتی خود گفت که این چهار سال طولانی تر از زمانی است که اوباما ریاست بر کاخ سفید را به دست گرفته است.

در حالیکه قرار است چهارشنبه شب (امشب) اولین مناظره میان اوباما و «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود، بایدن روز گذشته ضمن بحث درباره اینکه آنچه ستاد انتخاباتی اوباما با آن در حال مبارزه است، طرح‌های رامنی برای افزایش مالیات بیشتر آمریکایی‌ها به منظور حذف معافیت‌های مالیاتی برای ثروتمندان است، این موضوع را بسیار جدی توصیف کرد و در ادامه این سوال را پرسید که جمهوریخواهان چطور می توانند افزایش مالیات برای قشر متوسطی که در طول چهار سال گذشته به خاک سپرده شده‌اند و از طرفی معافیت های مالیاتی برای ثروتمندان را توجیه کنند.

جمهوریخواهان در واکنش به چنین گافی از سوی بایدن سریعا واکنش نشان دادند و این اظهارات معاون اوباما را «اعترافی حیرت انگیز» توصیف و اعلام کردند که چنین سخنی از سوی معاون رئیس جمهوری فعلی آمریکا نشان دهنده این است که سیاست‌های اوباما برای نظام اقتصادی آمریکا نامطلوب بوده است.

«آماندا هنبرگ» یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی رامنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قشر متوسط آمریکا تحت ریاست رئیس جمهور اوباما از بیکاری نابود کننده، افزایش قیمت‌ها و کاهش درآمدها رنج برده است.

«پل رایان» معاون رامنی نیز در این رابطه اعلام کرده است: بایدن، معاون رئیس جمهور همین امروز گفت که قشر متوسط در طول چهار سال گذشته به خاک سپرده شده است. ما با این سخن موافق هستیم.

«لیز اسمیت» سخنگوی ستاد انتخاباتی اوباما نیز در واکنش به چنین انتقاداتی و در راستای کم اهمیت جلوه دادن گاف بایدن، با صدور بیانیه‌ای گفت: همانطور که معاون رئیس جمهور تمام مدت سال و دوباره امروز در اظهاراتش گفت، قشر متوسط آسیب ناشی از سیاست‌های شکست خورده بوش (ریاست جمهوری سابق آمریکا) را داده است.

اسمیت در ادامه بیانیه‌اش نوشت: سیاست‌هایی که اقتصاد ما را نابود کرد. رای به رامنی و پاول به معنای بازگشت به همان سیاست‌های شکست خورده است.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت که کاخ سفید نیز سریعا در راستای خاموش کردن شعله های ناشی از اظهارات بایدن برآمد و گفت که منظور معاون ریاست جمهوری آمریکا، سیاست‌های زمان ریاست جمهوری «جورج دبلیو بوش» است که به قشر متوسط صدمه زد.

شخص بایدن نیز در راستای تصحیح سخنانش از شبکه اجتماعی «توئیتر» استفاده کرد و اینطور نوشت که قشر متوسط آمریکا به خاطر سیاست هایی که رامنی و رایان از آن حمایت کرده اند، به خاک سپرده شدند.

زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 6 نوامبر سال جاری میلادی آمریکا در حالی نزدیک می شود که موضوع اقتصاد برای رای دهندگان آمریکایی مهم ترین مسئله انتخاباتی محسوب می‌شود و حزب دموکرات اوباما و حزب جمهوریخواه رامنی در تلاشند تا برای اینکه خود را مسئول بهتری برای نظام اقتصادی آمریکا برای قشر متوسط این کشور نشان دهند، از یکدیگر جلو بزنند.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...