نسخه چاپی

نوروزی در گفتگو با نما:

بكارگیری بازنشستگان در وزارتخانه باید حذف شود/ وزرای پیشنهادی باید خطوط قرمز نظام را بشناسند

عکس خبري -بکارگيري بازنشستگان در وزارتخانه بايد حذف شود/ وزراي پيشنهادي بايد خطوط قرمز نظام را بشناسند

نماینده مردم رباط كریم در مجلس با بیان اینكه ایجاد رقابت در بازار در رونق اقتصادی كشور تاثیر بسزایی دارد، گفت: صنایع داخلی باید مورد حمایت قرار بگیرند و بین صنایع اعم از بزرگ و كوچك و بانك ها آشتی برقرار شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس و آغاز روند بررسی برنامه های وزرا اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برنامه های تیم اقتصادی معرفی شده باید با دقت بررسی شود.
وی با بیان اینکه وزیر اقتصادی که رای اعتماد مجلس را کسب می کند، باید برنامه محور باشد، افزود: تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید در راستای کنترل بازار، کنترل سرمایه و پول، توسعه کسب و کار، توسعه شهرک های صنعتی و روی آوردن به اقتصاد درون زای داخلی تلاش بیشتری بکند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: سیاست های اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد کشور هستند و رهبری همیشه تاکید فراوانی بر اجرای آنها داشتند لذاتیم اقتصادی باید تمام هم و غم خود را در تحقق این سیاست ها به کار بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی با تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدات داخلی و ملی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید به مسئله استفاده از ظرفیت های داخلی کشور اهتمام ویژه ای داشته باشند و از ورود کالاهای غیر ضرور و کالاهایی که مشابه آنها در داخل تولید می‌شوند، جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد رقابت در بازار در رونق اقتصادی کشور تاثیر بسزایی دارد، اضافه کرد: صنایع داخلی باید مورد حمایت قرار بگیرند و بین صنایع اعم از بزرگ و کوچک و بانک ها آشتی برقرار شود.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از مشکلاتی که اخیرا در حوزه موسسات مالی و اعتباری به وجود آمده بود، گفت: موسسات مالی و اعتباری باید بیشتر مورد نظارت قرار بگیرند و بانک مرکزی باید کنترل بیشتری داشته باشد.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس ادامه اظهار داشت: آقای زنگنه تجربه های خوبی دارند و اقدامات خوبی هم در این وزارتخانه انجام شده است اما بازنشسته گرایی باید حذف و وضعیت کارکنان این وزراتخانه باید به طور جدی پالایش شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی با اشاره به اینکه در هر ارگانی باید ضابطه گرایی حاکم باشد نه رابطه گرایی، تصریح کرد: تمامی مسئولان و کارکنان دستگاه ها و وزارتخانه باید با توجه به تخصص و توانمندی جذب شوند نه رابطه گرایی که لازم است نظارت دقیق تری در این باره صورت بگیرد.
وی همچنین تاکید کرد: در همه وزارتخانه ها باید بیشتر از متخصصین حوزه داخلی استفاده کرد تا خارجی، چرا که اولویت با نیروهای توانمند خودمان است و در این زمینه باید همگرایی بیشتری مدنظر باشد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه هنوز وزیر علوم کابینه معرفی نشده است، گفت: آقای فرهادی به نظر بنده مدیری لایق و توانمند بودند و در دوره ایشان صدایی شنیده نشد اما نمی دانم خود ایشان درخواست رئیس جمهور را قبول نکرده است یا آقای روحانی درخواستی نداده اند.
نماینده مردم رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش و علوم نقش برجسته ای در روند توسعه علمی کشور دارند و امیدواریم بهترین و لایق ترین افراد این پست ها را به عهده بگیرند.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با نما گفت: وزرای پیشنهادی دولت علاوه بر تخصص و کارآمدی لازم در حوزه کاری خود باید تعهد و وجدان کاری داشته باشند.
وی با بیان اینکه در این چند روز برنامه های وزرا را در مجلس مورد بررسی قرار خواهیم داد، اظهار داشت: وزرا باید از درون اعتقاد به ایجاد تحول و انجام کارهای بزرگ داشته باشند و در این مسیر از ظرفیت داخلی بهره ببرند.
نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: همه وزرا باید اهم و مهم وزارتخانه خود را بشناسند و با اولویت بندی فعالیت خود را آغاز کنند و در این زمینه تعامل بالایی با سایر ارگان ها داشته باشند.
وی با بیان اینکه حاشیه سازی باعث هدررفت توانایی های کشور است، تاکید کرد: افراد کابینه باید از حاشیه به دور باشند و چاپلوسان را از خود دور کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشوند.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان و وزرا باید عدالت محور بوده و به اجرای عدالت حساس باشند و خطوط قرمز نظام را بشناسند چرا که این عدم شناخت موجب به هم ریختگی ساختارها خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس ادامه داد: انتقادپذیری و سعه صدر باید از ویژگی های اصلی وزرا باشد، این افراد باید در برخورد با منتقدین نیز حوصله به خرج دهند و هم به افکار عمومی و هم مراجع ذی ربط پاسخگو باشند.

۱۳۹۶/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...