نسخه چاپی

تلاش های تب دار و مریض برای بازگشت!

عکس خبري -تلاش هاي تب دار و مريض براي بازگشت!مهدي سعيدي

جریان سیاسی اصلاح طلب برای آغاز فعالیت های انتخاباتی خودبا موانعی روبه رو است كه مهم ترین آن كارنامه منفی این جریان در دو انتخابات گذشته است. در شرایط جدید كه این جریان از صلاحیت های لازم برای بازی در رقابت سیاسی درون نظام اسلامی دور شده است، ملت و مسئولان برای بازگشت آنها به صحنه رقابت سیاسی، شروطی را در نظر بگیرند كه مهم ترین آن...

مهدي سعيدي - با طلوع ماه مهر و به صدا درآمدن زنگ مدارس و دانشگاه ها، بازار گروه هاي سياسي نيز بيشتر رونق مي گيرد، زيرا انتخابات مهمي پيش رو است.اما در اين ميان جريان سياسي اصلاح طلب براي آغاز اين فعاليت با موانعي روبه رو است كه مهم ترين آن را مي توان كارنامه منفي اين جريان در دو انتخابات گذشته دانست. طبيعي است در شرايط جديد كه اين جريان از صلاحيت هاي لازم براي بازي در رقابت سياسي درون نظام اسلامي دور شده است، ملت و مسئولان براي بازگشت آنها به صحنه رقابت سياسي، شروطي را در نظر بگيرند كه مهم ترين آن، برائت جستن از فتنه گران و اعلام وفاداري مجدد به قانون اساسي و آرمان هاي انقلاب اسلامي باشد!

اين شروط، كار را بر آنها سخت تر كرده و آنها را در دوراهي دشواري قرار داده است. چراكه خوب مي دانند كه اين شروط، منطقي است و بدون پذيرش آن امكان فعاليت رسمي وجود ندارد و از ديگر سوي نگرانند كه اين اقدام، منجر به آن شود كه بعد از قريب به چهار سال مخالفت با نظام، بخشي از هواداران خود را كه با طرح چنين شعارهايي به دست آورده اند از دست بدهند! اين وضعيت برزخ گونه، آنها را به اظهارنظرات متناقض كشانده و در بهترين حالت در تلاشند تا با اعلام مواضعي نيمه پنهان از وضعيت موجود عبور كنند. به عنوان نمونه عباس عبدي از فعالان اردوگاه اصلاح طلبان در مواجهه با اين سوال كه نگراني نظام آن است كه اصلاح طلبان مجدداً حوادث امنيتي انتخابات گذشته را تكرار كنند؟! اعلام مي دارد كه «به نظرم اين ابهام نظام، منطقي است و اين اصلاح طلبان هستندكه بايد نظام را از اين نگراني خارج سازند.» و در ادامه مدعي مي شود كه: «صرف شركت در انتخابات،خود نوعي بازنگري است.كسي كه سابقاً گفته بود در انتخابات تقلب موثر شده، با شركت در انتخابات به طور ضمني در عقيده اش تجديد نظر كرده است.»علي شكوري راد نيز كه از فعالان فتنه بوده و در غياب سران جبهه مشاركت و مجاهدان و حضورشان در زندان نقش كليدي را در فتنه افكني برعهده داشته، در آخرين نوشته خود در هفته نامه «آسمان» تلاش كرده است تا تلويحاً به تطهير چهره اصلاح طلبان بپردازد و در بخشي از سياهه خود بنويسد: «بايد توجه داشت كه حاكميت هم كنشگر سياسي است و رفتار و گفتار مخالفان نبايد موجوديت آن را تهديد كند. اصلاح طلبان با موجوديت نظام هيچ مشكلي ندارند و التزام خود را همواره به قانون اساسي، قوانين موضوعه و روش مسالمت آميز در كنش سياسي ابراز و اثبات كرده اند!... رهبران اصلاح طلب بارها صداقت خود را در دلبستگي به نظام و انقلاب نشان داده اند، در عين حال اين ضرورت را ناديده نمي گيريم كه بايد با معارضان نظام كه صراحتاً خواهان براندازي هستند مرزبندي داشته باشيم. در مورد سلطنت طلب ها كه خواهان بازگرداندن مناسبات پيش از انقلاب هستند و منافقين كه دست شان به خون آلوده است اين كار انجام شده است، اما در مورد بقيه به خصوص آنها كه وزن زيادي نداشته يا بعضاً هويت شفافي ندارند، هدف و ضرورت اين كار روشن نيست.»

در نگاهي خوشبينانه در مورد چنين اظهاراتي بايد گفت كه اين سخنان نشان مي دهد جريان اصلاح طلب فهميده است كه براي بازگشت به صحنه، چاره اي جز برائت از اقدام ناصواب خود نخواهد داشت، اما از اظهار نظر صريح در اين زمينه اكراه دارد و مغرورتر از آن است كه با صراحت به گناه گذشته اعتراف تند! و در نگاه بدبينانه مي توان گفت كه اصلاح طلبان در مقام فريب نظام و افكار عمومي برآمده و با اظهار نظرات تب دار و مريض! مي خواهند به نحوي با كمترين هزينه از اين وضعيت برزخي پيش آمده عبور كنند!

خطاب به آقاي عبدي بايد گفت، انجام شروط نظام، مجور ورود به انتخابات است!به آقاي شكوري راد نيز بايد گفت اقدامات دوستان وي در دوران فتنه نشان داد كه اتفاقاً به قانون اساسي اعتقاد نداشته و خود را ملزم به عمل به قانون نمي دانند!آقاي شكوري راد همچنين بايد بداند كه مرزبندي با منافقين و سلطنت طلبان مسئله امروز جامعه نيست! مسئله جامعه، شفافيت اصلاح طلبان در مواجهه با فتنه گراني چون موسوي و كروبي و مهاجراني و گنجي و كديور و واحدي و افشاري و هيئت تحريره سايت هاي جرس و كلمه و نوروز و روزآنلاين و خودنويس و امثال آن است كه هنوز هم خود را اصلاح طلب حامي خاتمي و عبدي و شكوري راد مي دانند! اما با صراحت به اصول انقلاب اسلامي، آرمان ها و نظرات حضرت امام(ره) و جايگاه رهبري انقلاب اسلامي هجمه مي كنند!

اصرار به مرزبندي با اين افراد نه به دليل وزن سياسي آنهاست (كه همه اردوگاه ضدانقلاب و اپوزيسيون از سلطنت طلبان و منافقين گرفته تا اصلاح طلبان گريخته از كشور، به اعتراف همان رسانه هاي صهيونيستي - آمريكايي در معادلات سياسي ايران اسلامي عددي نيستند!) بلكه به دليل تعيين وضعيت اصلاح طلباني است كه بار ديگر سوداي كسب قدرت در سر دارند!و همچنين عمل به اين توصيه معصوم(ع) است كه مومن از يك سوراخ، دوبار گزيده نمي شود!

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...