نسخه چاپی

ترقی در گفت و گو با نما :

دخالت در امور كشورها ذات استكبارجهانی است

عکس خبري -دخالت در امور کشورها ذات استکبارجهاني است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت : تعاریف دوگانه آنها نسبت به حقوق بشر ، دموكراسی و منافع ملی سبب شده مقامات آمریكایی این ذهنیت را داشته باشند كه اجازه دخالت در همه امور جهانی را به خود بدهند .

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با نما درباره تظاهرات روز گذشته سفید پوستان در آمریکا گفت : اصولا هیئت حاکمه آمریکا و ترامپ تقویت نژاد پرستی را در این کشور در اولویت قرار داده اند .
وی در ادامه با اشاره به ارتباط آمریکا و مکزیک و قصد ایجاد دیوار در میان این دو کشور ، اظهار داشت : ممنوعیت هایی که درباره ورود اتباع دیگر کشورها به کشور آمریکا به وجود آورده اند همگی نشان از این دارد که ترامپ علاقه مند است که مساله نژاد پرستی را در این کشور گسترش دهد و زمینه برتری نژاد سفید پوستان را در آنجا فراهم کند .
وی با تاکید بر چالش جدیدی که در آمریکا به وجود آمده است مبنی بر اختلاف میان نژاد سفید پوست و سیاه پوست ، اذعان داشت : این مساله دستپخت جدید ترامپ در آمریکاست وبروز سیاست دوقطبی در کشور آمریکا درگیری های نژاد پرستانه را تشدید می کند .
ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اصولا استراتژی دخالت در سیاست کشور های مختلف به بهانه حفظ منافعی است که خودشان برای خود تعریف می کنند در درون آمریکایی ها وجود دارد ، تصریح کرد : تعاریف دوگانه آنها نسبت به حقوق بشر ، دموکراسی و منافع ملی سبب شده مقامات آمریکایی این ذهنیت را داشته باشند که اجازه دخالت در همه امور جهانی را به خود بدهند .
وی افزود :علی رغم اینکه آمریکا خود حقوق بشر را رعایت نمی کند اما به بهانه دفاع از حقوق بشر به همه کشورها سرک می کشد و در امور آنها دخالت می کند .
وی با اشاره به اینکه کشور آمریکا یک کشور تروریست پرور و حامی تروریستها و تکمیل کننده تیم آنها هستند ، اذعان داشت : حضور آنها در خاورمیانه و بروز درگیری ها در این منطقه و کشتارهایی که صورت می گیرد همه ناشی از روحیه جنگ طلبی در آمریکایی ها دارد .
وی یادآور شد : این موضوع یعنی دخالت در امور کشورهای دیگر و عدم رسیدگی به مشکلات داخلی کشورهای خود از جمله روحیاتی است که تنها می توان در ذات استکبار جهانی جست و جو کرد .

۱۳۹۶/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...