نسخه چاپی

نیروی دریایی آمریكا مدعی نزدیك شدن پهپاد ایرانی به ناو «نیمیتز» شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: نیروی دریایی آمریکا مدعی شد یک فروند پهپاد ایرانی به ناو هواپیمابر «نیمیتز» در خلیج فارس نزدیک شده و در فاصله سیصد متری آن پرواز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ایان مک کانافی» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای ادعا کرد که یکشنبه شب یک پهپاد ایرانی QOM-1 در فاصله سیصد متری ناو هواپیمابر پرواز کرد.

کانافی گفت: به رغم تماس های رادیویی با پهپاد QOM-1 برای برقراری ارتباط و فاصله گرفتن، پایگاه کنترل این پهپاد پاسخی نداد. این پهپاد که چندین بار به نیمیتز و کشتی ها اسکورت این ناو هواپیمابر نزدیک شد از چراغ استفاده نمی کرد.

وی افزود که این پهپاد به یکهزار پایی (سیصد متری) این ناو نزدیک شد.

مک کانافی همچنین مدعی شد مراعات نکردن استانداردها یعنی استفاده نکردن از چراغ های پرواز «وضعیت خطرناکی را برای تصادم احتمالی به وجود آورد.»

هفته گذشته نیز دو مقام دفاعی آمریکایی مدعی شدند که یک پهپاد ایرانی روز سه شنبه (17 مرداد) به یک فروند جت اف/ای 18 نیروی دریایی آمریکا در حالی که قصد فرود روی ناو هواپیما بر یو.اس.اس نیمیتز در خلیج فارس را داشت، نزدیک شد.
به گزارش سی ان ان، مقام های آمریکایی گفتند که پهپاد ایرانی در حالی که به فاصله 100 پایی (31 متری) جت آمریکایی نزدیک شد هواپیمای جت را وا داشت برای جلوگیری از برخورد با پهپاد مسیر خود را عوض کند.

مقام های مزبور افزودند که هواپیمای جت بارها تلاش کرد از پهپاد ایرانی دوری کند. به نظر نمی رسید که پهپاد مسلح بوده باشد.
این مقام ها گفتند که مواجهه پهپاد، ناامن و غیرحرفه ای تلقی شده است. آمریکا از فرکانس رادیویی فوری استفاده کرد تا به مجریان کنترل پهپاد هشدار عقب گرد دهد.

۱۳۹۶/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...