نسخه چاپی

فراوانی میوه تولید داخل در میادین با قیمت مناسب

به گزارش نمانیوز علی حاج‌فتحعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛از فراوانی انواع میوه‌های داخلی با قیمت بسیار مناسب در بازار خبر داد.

دبیر اتحادیه بارفروشان افزود: در حالی که ذخیره‌سازی انواع مرکبات و سیب در کشور به صورت مناسب و کافی انجام شده است، هم اکنون در میادین نیز به دلیل فراوانی قیمت‌های مناسبی دارند.

به گزارش فارس اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت قرارداد 100 هزار تنی سیب و مرکبات را با مباشرین خرید بسته بود و مباشران نیز در گفت‌وگو با فارس از ذخیره سازی مناسیب خبر داده بودند.

وی افزود: هر کیلوگرم کیوی و نارنگی هزار الی هزار و ۲۰۰ تومان و پرتقال هزار و ۱۰۰ الی هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود و سایر میوه‌ها نیز قیمت مناسب‌تری دارد.
حاج‌فتحعلی گفت: البته به رغم بی‌نیازی به میوه‌های وارداتی، نارنگی پاکستانی و پرتقال ترکیه هم وارد و کاهش بیشتر قیمت را موجب شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که افزایش قیمت در سایر اقلام نسبتا بیشتر است اما افزایش قیمت میوه بسیار اندک و به قیمت تعادلی در بازار عرضه می‌شود.

حاج‌فتحعلی در پاسخ به پیش‌بینی وضعیت میوه شب عید گفت: با این فراوانی که شاهد هستیم به خوبی نیاز مردم با قیمت بسیار مناسب‌تر تأمین خواهد شد.

دبیر اتحادیه بارفروشان همچنین در خصوص خرید انحصاری از۳۰ غرفه در میادین و میوه‌های دو نرخی اظهار داشت: مدیرعامل سازمان میادین قول داده سامانه خرید دو نرخی میوه و انحصاری از ۳۰ غرفه تا فردا برچیده شود.

به گزارش فارس اخیرا سازمان میادین تهران سیستم دو نرخی خرید میوه و خرید انحصاری از 30 غرفه را راه‌اندازی کرده بود که مورد اعتراض حجره‌داران و اعضای اتحادیه بارفروشان قرار گرفت.

۱۳۹۰/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...