نسخه چاپی

آمریكا به دنبال هدف قراردادن صنعت نساجی و نفت كره شمالی است

به گزارش نما - تسنیم نوشت: دیپلمات‌های آگاه بر این باورند که ایالات متحده قصد دارد با اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نساجی کره شمالی و عرضه نفت به این کشور، فشارهای اقتصادی به پیونگ یانگ را تشدید کند.

به گزارش رویترز، دیپلمات ها تاکید کردند: آمریکا احتمالا قصد دارد تحریم های سختگیرانه تری را از طریق سازمان ملل علیه کره شمالی اعمال کند که این تحریم ها صادرات نساجی و عرضه نفت به کره شمالی را هدف قرار خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل 5 اوت به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرده است. این هشتمین قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سال 2006 میلادی به شمار می رود. ولی دیپلمات ها می گویند، درآمد صادراتی 2 میلیارد دلاری کره شمالی ممکن است پس از اعمال تحریم های جدید به خطر بیفتد. کره شمالی 3 میلیارد دلار درآمد صادراتی داشته که با اعمال تحریم های شورای امنیت در ماه اوت، این رقم به 2 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

در تحریم های ماه اوت، صادرات زغال سنگ، آهن، سنگ آهن و غذاهای دریایی کره شمالی هدف قرار گرفته است.

دیپلمات ها پیش بینی می کنند که با تشدید تنش در شبه جزیره کره، 15 عضو شورای امنیت به زودی درباره قطعنامه نهم رایزنی خواهند کرد. رکس تیلرسون وزیر خارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا وعده داده اند که هیچ منبع درآمدی کره شمالی، از آسیب دور نخواهد ماند.

آنها با انتشار مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کردند: آمریکا همچنان از روسیه و چین می خواهد تا به تعهدات خود پایبند باشند و اجازه ادامه حیات اقتصادی رژیم کره شمالی را ندهند و پیونگ یانگ را متقاعد کنند تا دست از این مسیر خطرناک بردارد.

تصویب هرگونه قطعنامه جدیدی علیه کره شمالی نیاز به 9 رای موافق دارد و هیچ یک از اعضای دائمی شورای امنیت نیز نباید آن را وتو کند. روسیه و چین ظاهرا تنها در صورتی با اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی موافقت خواهند کرد که این کشور موشک دوربرد دیگری را آزمایش کند یا دست به آزمایش اتمی جدیدی بزند.

یک دیپلمات ارشد شورای امنیت گفت: احتمالا یک قطعنامه دیگر در راه خواهد بود. می توانیم درآمد 2 میلیارد دلاری کره شمالی را به سایر بخش ها تقسیم بندی کنیم و تدابیر جدیدی را برای کاهش یک سوم دیگر از این درآمد از طریق هدف قراردادن صادرات نساجی یا سایر بخش ها، اتخاذ کنیم.

آمارهای رسمی نشان می دهد که منسوجات دومین منبع مهم درامد صادراتی کره شمالی پس از زغال سنگ و سایر محصولات معدنی است. درآمد صادرات منسوجات کره شمالی در سال 2016 میلادی به 752 میلیون دلار رسیده است.

سایر تدابیر و تحریم ها احتمالا شامل ممنوعیت پروازهای شرکت هواپیمایی کره شمالی، ممنوعیت فروش نفت به دولت و ارتش باشد.

۱۳۹۶/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...