نسخه چاپی

جوكار در گفت و گو با نما :

دستگاه دیپلماسی كشورمان نباید برابر تحریم‌ها منفعل عمل كند

عکس خبري -دستگاه ديپلماسي کشورمان نبايد برابر تحريم‌ها منفعل عمل کند

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : دستگاه دیپلماسی ما باید هوشمندانه و انقلابی عمل كند و نباید در برابر خواست غربی ها تسلیم شود بلكه باید با ابتكار و خلاقیت در عرصه بین الملل كار را پیش ببریم و پشتوانه ای محكم از مردم و نیروهای نظامی را با خود داشته باشد .

محمد صالح جوکار نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به طرح مصوب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا که در مجلس قرائت شد ، گفت : با توجه به اینکه این طرح از بندهای مختلفی تشکیل شده است میتوان گفت بندی که مربوط به تقویت نیروهای نظامی کشور و اقدامات مقابله با تروریست می باشد دارای نقاط قوت بسیاری است .
وی در ادامه با اشاره به بندهای دیگری که برای مقابله با تحریم ها در نظر گرفته شده است ، اظهار داشت : اقداماتی که آمریکایی ها در تحریم های مالی انجام می دهند به این دلیل است که اشراف کامل به سیستم تراکنش مالی دنیا دارند و هر زمان که بخواهند می توانند حساب های ایران را در بانک های دنیا به راحتی بلوکه کنند و یا به نفع خودشان مصادره کنند .
وی با بیان اینکه احکام بسیاری در رابطه با نوع ارتباط با آمریکایی ها وجود دارد ، افزود : به نظر می رسد چیزی از آمریکایی ها در دست نداریم که بخواهیم فشار این چنینی را بر آنها تحمیل نماییم واین بند از طرح کمی نمادی برداشت میشود .
وی درباره یکی از بندهای این طرح مبنی بر تحریم ورود برخی از آمریکایی ها به کشور ایران عنوان داشت : افرادی که تا کنون به ایران پا نگذاشته اند دلیلی برای منع ورود آنها وجود ندارد و ضروری به نظر نمی رسد .
وی با تاکید بر اینکه سیاست های ما باید برای آمریکایی ها بازدارند ه باشد ، تصریح کرد : هزینه ی اقداماتی که آمریکا انجام داده است در دنیا افزایش پیدا خواهد کرد و ایران باید با برنامه یزی دقیق به گونه ای عمل کند که این هزینه ها برای آمریکا روز به روز افزایش یابد و منافع آنها را کاهش دهیم و این بهترین اقدام بازدارندگی در برابر آمریکایی ها خواهد بود .
جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد : این طور به نظر می رسد امریکا با رفتار خصمانه ای که در پیش گرفته است قصد دارد تحریم ها علیه ایران را روز به روز افزایش دهد و در این بین ایران باید اقداماتی از جنس عملیاتی و ایجاد هزینه برای آمریکا انجام دهد .
وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی ما تنها نباید مبتنی بر مذاکراتی باشد که با طرف مقابل داریم ، بیان داشت : دستگاه دیپلماسی ما باید بداند که دنیا مجموعه ای از کشورهایی است که بخشی از سیاست و اقتصاد در اختیار آنهاست و نباید تنها آمریکا را دید و این موضوعی است که دیپلماسی ما از آن غافل شده است .
وی در پایان یاد آور شد : دستگاه دیپلماسی ما باید هوشمندانه و انقلابی عمل کند و نباید در برابر خواست غربی ها تسلیم شود بلکه باید با ابتکار و خلاقیت در عرصه بین الملل کار را پیش ببریم و پشتوانه ای محکم از مردم و نیروهای نظامی را با خود داشته باشد .






۱۳۹۶/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...