نسخه چاپی

600 هزار سوری به خانه خود بازگشتند

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام كرد كه بیش از 600 هزار نفر از مردم سوریه كه خانه و كاشانه‌شان را به دلیل جنگ ترك كرده بودند، بازگشته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در بیانیه‌ای در «ژنو» اعلام کرد که بیش از 600 هزار نفر از سوری‌هایی که کشورشان را ترک کرده بودند، به این کشور بازگشته‌اند.

طبق بیانیه این سازمان، 84 درصد از این افراد که شمارشان حدود 602 هزار و 759 نفر است، کسانی بودند که کشور را ترک نکرده بودند، بلکه محل دیگری در کشورشان را برای اقامت موقت برگزیده بودند.

16 درصد دیگر که از کشور سوریه خارج شده بودند، در کشورهایی مانند ترکیه، لبنان، اردن و عراق ساکن شده بودند که در فاصله ژانویه تا جولای 2017 به سوریه بازگشته‌اند.

به گفته این سازمان، 27 درصد سوری‌ها گفته‌اند که آنان برای حفظ زندگی و اموال خود بازگشته‌اند؛ 25 درصد نیز گفته‌اند که به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی محل زندگی‌شان تصمیم گرفته‌اند که بازگردند.

14 درصد نیز گفته‌اند که علت بازگشتشان بد شدن اوضاع اقتصادی محل پناهشان بوده و 11 درصد نیز گفتند که مشکلات اجتماعی و فرهنگی سبب بازگشتشان شده و 11 درصد نیز گفتند که بهبود وضعیت امنیتی علت اصلی بازگشتشان است.

در میان استان‌ها، حلب شاهد بیشترین بازگشت است. آمار نشان می‌دهد که 97 درصد بازگشته‌ها، به منازل خود بازگشته‌اند و حدود 1.8 درصد آنان در نزد آشنایان خود و 1.4 درصد در منازل متروکه و 0.14 درصد نیز در خانه‌های خوب و مرفه.

با این حال هنوز حدود شش میلیون نفر از مردم سوریه همچنان دچار سرگردانی و آوارگی هستند و حدود پنج میلیون نفر هم خارج از عربستان مقیم شده‌اند.

۱۳۹۶/۵/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...