نسخه چاپی

می‌دانستم پشیمان نمی‌شوم

عکس خبري -مي‌دانستم پشيمان نمي‌شوم

مهاجم پرسپولیس گفت كه می‌دانسته از پیوستن به پرسپولیس پشیمان نمی‌شود.

به گزارش نماو به نقل از سایت فیفا، ایمون زاید در دوبلین به دنیا آمد و در جام‌جهانی 2003 در تیم فوتبال زیر 20 سال ایرلند به میدان رفت. وی که دارای ملیتی ایرلندی - لیبیایی است، با گلزنی و کمک به پرسپولیس برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا سال گذشته توجه‌ بسیار را به خود معطوف کرد.

این بازی به یادماندنی در معتبرترین رقابت باشگاهی آسیا بازیکن 28 ساله را به یک ستاره باهوش در تهران تبدیل کرد. وی که لقب «آقای هت‌تریک» را از سوی مردم دریافت کرده، هواداران را با مهارت خود در گلزنی در دیدارهای خانگی و خارجی به وجد می‌آورد.

سایت فیفا گفت‌و‌گویی در خصوص «شاهکار» زاید در پرسپولیس در لیگ قهرمانان، تطابق وی با بازی ایرانی و رویایش برای حضور در تیم ملی لیبی در جام‌جهانی 2014 برزیل انجام داده است.

* تو 10 سال پیش فوتبالت را شروع کردی. در این سال‌ها مهم‌ترین اتفاقاتی که برایت رخ داده چه بوده‌اند؟

لحظات جادویی زیادی را در این 10 سال تجربه کرده‌ام و اکنون از بازی همان قدر لذت می‌برم که قبلا می‌بردم. بهترین خاطره من شاید جام‌جهانی زیر 20 سال با تیم ایرلند باشد. اکثر فوتبالم را در آنجا گذراندم و به اندازه کافی خوش‌شانس بودم تا افتخارات زیاد تیمی و فردی را کسب کنم. به عنوان بهترین بازیکن جوان در سال 2003 انتخاب و 8 سال بعد بهترین بازیکن لیگ و بهترین گلزن شدم.

* درباره انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن و آقای گل لیگ در سال 2011 صحبت کردی، آیا می‌خواهی بگویی آن سال تاکنون بهترین سال فوتبال تو بوده است؟

2011 سال بسیار ویژه‌ای برای من بود. من به دری‌سیتی پیوستم و یک بار دیگر علاقه‌ام به بازی کردن را به دست آوردم. فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتم زیرا 3 عنوان به دست آوردم که جای آنها در کارنامه‌ام خالی بود. در کل فصلی فراموش نشدنی بود.

چرا تصمیم گرفتی به ایران بروی و به پرسپولیس ملحق شوی؟

مقامات باشگاه پرسپولیس پس از فصل فوق‌العاده‌ای که با دری در سال 2011 پشت سر گذاشتم با من تماس گرفتند. قصد آمدن به ایران را نداشتم اما هنگامی که با ایرلندی‌های حاضر در ایران صحبت کردم، نظرم عوض شد. پرسپولیس یکی از معتبرترین باشگاه‌های آسیا است و میلیون‌ها هوادار دارد. مطمئن بودم که از تصمیمم پشیمان نخواهم شد.

هواداران پرسپولیس به دلیل عادت تو در هت‌تریک و زدن سه گل، ‌لقب آقای هت‌تریک را به تو داده‌اند، آیا احساس نمی‌کنی که تملق می‌کنند؟

هیچ‌چیزی شگفت‌انگیزتر از گل زدن نیست. از زمانی که شروع کردم، گل‌های زیادی زده‌ام و می‌توانم به شما بگویم که کمک به تیم برای پیروزی یک احساس استثنایی است. گلزنی بسیار سخت است و شاید به همین دلیل باشد که قیمت مهاجمان بسیار گران است. هواداران پرسپولیس عالی هستند و یکی دیگر از اضلاع باشگاه را تشکیل می‌دهند. این برای من یک افتخار است که این لقب را به من داده‌اند و هر جا که می‌روم مردم با نشان دادن 3 انگشت خود به من علامت می‌دهند. من فکر می‌کنم این عالی است.

با 5 گل در 6 بازی لیگ قهرمانان در فصل گذشته تیتر‌ها را به خود اختصاص دادی؛ عملکرد خودت را در آن مسابقات چگونه ارزیابی می‌کنی؟

بازی کردن و گلزنی در لیگ قهرمانان اتفاقی عالی است. اگر کسی یک سال پیش به من می‌گفت در این مسابقات بازی خواهم کرد و گل می‌زنم شاید باور نمی‌کردم. 5 گل در 6 مسابقه کار کوچکی نیست. متأسفانه مقابل الاتحاد عربستان در مرحله یک‌هشتم بازی خوبی ارائه ندادیم و بدون شک این حریف ما بود که شایسته پیروزی بود. با این همه می‌گویم که اولین تجربه من از لیگ قهرمانان آسیا یک موفقیت بود.

* تو لحظات خوبی در اروپا با دروگدا یونایتد و اسپورتینگ فینگال داشتی. چه تفاوتی میان رقابت‌های باشگاهی آسیا و اروپا وجود دارد؟

به اندازه کافی خوش‌شانس بودم تا در لیگ اروپا، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم و در تمام آنها گل بزنم. فکر می‌کنم رقابت‌های اروپایی به توانایی بدنی بیشتری نیاز دارند. گرمای شدید در آسیا و به ویژه در بخش غربی قاره شاید دلیل کندتر بودن بازی‌ها باشد، حتی اگر سطح فنی بازی‌ها بسیار بالا باشد. تیم‌های اروپایی در بازی‌هایشان هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند؛ به هر حال آنها بهترین‌های جهان هستند.

* لیبی در مسیر رسیدن به جام جهانی برزیل 2014 عالی کار کرده؛ کامرون را شکست داده و با توگو به تساوی رسیده. شانس تیم‌تان را در این گروه چگونه ارزیابی می‌کنی؟

در گروه سختی قرار داریم و من فکر می‌کنم کامرون هنوز هم شانس اول صعود است، اما پس از 2 مسابقه اول فکر می‌کنم می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم. در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست و اگر بتوانیم صعود کنیم موفقیت بزرگی برای کشور من پس از مشکلات فراوان خواهد بود.

* فکر می‌کنی لیبی هنوز هم بتواند با وجود شکست یک بر صفر مقابل الجزایر در ماه گذشته به جام ملت‌های آفریقا 2013 صعود کند؟

کار آسانی نخواهد بود زیرا باید الجزایر را در خانه خودشان شکست دهیم اما با وجود این شکست نباید فراموش کنیم که فرصت‌های زیادی داشتیم. امیدوارم در الجزایر شانس بهتری داشته باشیم.

* فکر می‌کنی بتوانی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا و جام‌جهانی 2014 بازی کنی؟

امیدوارم پیش از دور برگشت مقابل الجزایر شرایط تغییر کند، بنابراین می‌توانم به لیبی کمک کنم تا به جام ملت‌های آفریقا راه یابد. می‌دانم که می‌توانم کمک زیادی به تیم ملی بکنم و فکر می‌کنم یکی از هت‌تریک‌های معروف من برای راه‌یابی به فینال کافی باشد (می‌خندد).

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...