نسخه چاپی

بهداد سلیمی در گفت و گو با نما:

زمان از دست رفته را نمی‌توان برگرداند

عکس خبري -زمان از دست رفته را نمي‌توان برگرداند

به صورت قطعی نمی‌توان گفت می‌رسم یا نه، اما تلاشم این است كه در مسابقات جهانی شركت كنم. مردم هم دعا كنند تا در این چند ماه باقیمانده هم به سلامت تمرینات را جلو ببرم و اتفاقات خوبی بیفتد. زمان از دست رفته را نمی‌توان برگرداند از این رو داریم تلاش می‌كنیم تا این مدت زمانی كه عقب ماندیم را تا حدودی جبران كنیم و به شرایط ایده‌آل برسیم.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- نظرم این است که هر کسی باید در حیطه وظایف خودش کار کند. من هم به عنوان یک ورزشکار حرفه ای حق ندارم در کار رئیس فدراسیون دخالت کنم، همانطور یکسری افراد حق ندارند در کار من دخالت کنند. به شخصه تغییرات سرمربی و مربی را در حیطه خودم نمی دانم. البته این سروصدایی که برای ماجرای کیانوش و سجاد وجود داشت، فقط به این دلیل بود که آنها نمی توانستند با هم کار کنند وگرنه در بیرون از محیط ورزش با هم رفیق بودند. این موضوع بالاخره باید تعیین تکلیف می شد... اینها بخشی از گفتگوی ما با بهداد سلیمی بود که در زیر مشروح آن را می خوانید.


 آیا بهتر نبود مانند رضا یزدانی زانویت را در خارج از کشور عمل می‌کردی؟ از عمل در داخل ایران پشیمان نیستی؟

به هیچ عنوان؛ من با سنجیدن تمام جوانب این تصمیم را گرفتم. شاید اگر مانند یزدانی تصمیم به عمل کردن در خارج از کشور داشتم مجبور بودم با مصدومیت در المپیک وزنه‌ بزنم و المپیک را از دست می‌دادم. تمام تلاشم این بود که با سلامت کامل به المپیک بروم و حتی مشاوره‌هایی هم گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط موجود بهترین گزینه برای انجام عمل زانو بهترین‌ها در ایران هستند.


 درباره وضعیت تمرینی ات در واپسین روزهای پایانی مرحله نخست اردوی تیم ملی وزنه‌برداری کمی توضیح بده؟

 تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذارم و کم و بیش به آمادگی نسبی هم رسیدم. وضعیت زانویم نیز خدا را شکر بد نیست به شدت مراقبت می‌کنم که اذیت نکند و فعلا هم من را همراهی می‌کند.


 قطعا به مسابقات جهانی می‌رسی یا خیر؟

به صورت قطعی نمی‌توان گفت می‌رسم یا نه، اما تلاشم این است که در مسابقات جهانی شرکت کنم. مردم هم دعا کنند تا در این چند ماه باقیمانده هم به سلامت تمرینات را جلو ببرم و اتفاقات خوبی بیفتد. زمان از دست رفته را نمی‌توان برگرداند از این رو داریم تلاش می‌کنیم تا این مدت زمانی که عقب ماندیم را تا حدودی جبران کنیم و به شرایط ایده‌آل برسیم.


 کیفیت اردوی تیم ملی نسبت به قبل بهتر شده است یا خیر؟

از نظر کمی و کیفی شرایط خوبی را در اردوی ورزقان پشت سر گذاشتیم. امیدوارم به تهران هم برگشتیم وضعیت خوابگاه‌ها و رستوران سروسامان بگیرد و شاهد کم‌وکاستی‌ها نباشیم. به‌هرحال اردوی مسابقات جهانی باید متفاوت از قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی باشد.

با اینکه کیانوش رستمی در یک سال اخیر حاشیه های زیادی داشته اما مردم هیچ وقت از بهداد سلیمی حاشیه ای ندیدند؟

نظرم این است که هر کسی باید در حیطه وظایف خودش کار کند. من هم به عنوان یک ورزشکار حرفه ای حق ندارم در کار رئیس فدراسیون دخالت کنم، همانطور یکسری افراد حق ندارند در کار من دخالت کنند. به شخصه تغییرات سرمربی و مربی را در حیطه خودم نمی دانم. البته این سروصدایی که برای ماجرای کیانوش و سجاد وجود داشت، فقط به این دلیل بود که آنها نمی توانستند با هم کار کنند وگرنه در بیرون از محیط ورزش با هم رفیق بودند. این موضوع بالاخره باید تعیین تکلیف می شد.


 اتفاقاتی در المپیک ٢٠١٦ برایت رخ داد که به مدال نرسیدی. بعد از این رقابت‌ها با وجود شرایط سختی که به دلیل مصدومیت سپری کرده بودی، حمایت‌های لازم را نسبت به خودت دیدی؟

مردم که همیشه نسبت به من لطف دارند. چه نتیجه خوب بوده و چه نتیجه بد بوده است، لطف خدا و مردم شامل حال من و سایر ورزشکاران بوده است. اگر من هم با انگیزه بالا به کارم ادامه می‌دهم، قطعا به خاطر همین مردم است. درباره مسئولان نیز باید بگویم که سلطانی‌فر به‌عنوان شخص اول ورزش کشور معرفی شد. او هم تازه روی کار آمده و تا زمانی که بخواهد کارهایی که مدنظرش هست را انجام دهد،‌ زمان می‌برد. به همین دلیل در این شرایط نمی‌شود توقع داشت که به صورت ویژه به شرایط ورزشکاران رسیدگی شود.


 در پایان با تمام این مشکلات، به مردم قول می دهی که مدال طلای جهان را پس بگیری؟

رقابت بسیار سنگین است و 2 رقیب جدی از گرجستان و ارمنستان دارم، در حالی که وزنه برداران روسی هم محرومیتشان به پایان رسیده است. من الان آمادگی خوبی دارم و سعی می کنم همین وضعیت را حفظ کنم تا انشاالله بهترین نتیجه را در رقابت های جهانی کسب کنم. قطعا وعده ای برای کسب مدال نمی دهم اما تمام تلاشم را خواهم کرد.


 گویا دل خوشی از لیگ وزنه برداری نداری؟
 شرایط لیگ وزنه برداری واقعا افتضاح است و من متاسفم که چنین اتفاقاتی در لیگ ما وجود دارد. تیم های مدعی لیگ یکی پس از دیگری کناره گیری می کنند.عملا دیگر تیمی در لیگ نداریم. سه تیم نظامی هستند که هیچ درآمدی برای وزنه‌برداران ندارند، تیم دیگر هم وزنه‌برداران بومی می‌گیرد و یا مبلغ قراردادهایش بسیار پایین است. با این شرایط برگزارکردن لیگ اشتباه است و شان و جایگاه وزنه‌برداری را پایین می‌آورد. شرایط لیگ وزنه‌برداری امیدوارکننده نیست و اسپانسرها به‌هیچ‌وجه تمایل ندارند که درلیگ وزنه‌برداری سرمایه‌گذاری کنند. باید دید دلیل این اتفاق چیست که با وجود بودن قهرمانان بزرگی در وزنه‌برداری اما کسی برای سرمایه‌گذاری نمی‌آید. با این شرایط اصلا نمی‌توان به آینده لیگ امیدوار بود.


دلیل اصلی کناره گیری تیم ها را از لیگ چه می دانی؟

دلیل اصلی اش را نمی دانم چون با مسئولان حفاری و ذوب آهن صحبت نکردم. انتظار می رود که فدراسیون این بخش را مدیریت کند. 7، 8 سالی است که لیگ ما نهایتا با 7 تیم برگزار می شود و از این میان 2، 3 تیم نظامی هستند و عملا پرداختی ندارند. جا دارد فدراسیون برنامه ریزی بهتری کند تا قراردادهای کیفی بهتری بسته شود.

۱۳۹۶/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...