نسخه چاپی

منطقي:

با پول دو خودرو یك هواپیمای سبك بخرید!

وی تصریح كرد: متقاضیان با گذراندن 10 تا 20 ساعت آموزش، گواهی خلبانی هواپیمای سبك را دریافت می‌كنند و افرادی كه این آموزش‌ها را می‌بینند از نظر سطح تفكر كاملا نظام‌‌مند می‌شوند.

به گزارش نما، رئیس سازمان صنایع هوایی ایران با بیان اینکه مردم با پول دو خودرو می‌توانند یک هواپیمای سبک بخرند، از تولید هواپیمای 100 نفره طی یک سال آینده در کشور خبر داد.

منوچهر منطقی در حاشیه جشنواره ملی ایران خلاق در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ایجاد مراکزی برای آموزش خلبانی هواپیماهای سبک اظهار داشت:‌افراد می‌توانند به صورت شراکتی یک هواپیمای سبک خریداری کنند. زیرا در حال حاضر با پول دو خودرو می‌توان یک هواپیمای سبک خریداری کرد.

وی تصریح کرد: متقاضیان با گذراندن 10 تا 20 ساعت آموزش، گواهی خلبانی هواپیمای سبک را دریافت می‌کنند و افرادی که این آموزش‌ها را می‌بینند از نظر سطح تفکر کاملا نظام‌‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: پنجمین مرکز آموزشی خلبانی هواپیماهای سبک فردا در ارومیه افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز 10 مرکز دیگر در کشور ایجاد خواهد شد.

منطقی با بیان اینکه حدود 6 سازنده در ساخت هواپیماهای کوچک فعال هستند، گفت: در زمینه هواپیما‌های 4 نفره طراحی و تولید صورت گرفته و در مورد هواپیمای 6 نفره نیز کار طراحی در حال انجام است.

وی ادامه داد: کار طراحی هواپیماهای 15 نفره نیز آغاز شد که عمدتا بخش خصوصی در این زمینه فعال است.

وی در مورد تولید هواپیمای پهن پیکر نیز گفت: در گام اول انتقال فناوری ساخت هواپیمای 52 نفره صورت گرفت و در حال حاضر طراحی یک مدل بومی در حال انجام است.

منطقی افزود: تولید یک هواپیمای 100 نفره به طور مشترک، چند کشور دیگر را نیز در دستور کار داریم که در سال آینده این هواپیما تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: به محض تامین بودجه، تولید این محصول شروع می‌شود و کمتر از یک سال برای ساخت آن زمان نیاز است.

رئیس سازمان صنایع هوایی تصریح کرد: پروژه ملی نیز برای هواپیماهای 150 نفر به بالا تعریف شده که طی 5 تا 7 سال آینده به تولید خواهد رسید.

وی ادامه داد: بومی‌سازی هواپیما‌ها نیز با میزان داخلی‌سازی 70 درصدی پس از تولید 30 تا 50 محصول، اتفاقی خواهد افتاد.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...