نسخه چاپی

حقیقت پور در گفت و گو با نما :

دولت باید از دیپلماسی انفعالی در برابر تحریم‌ها خارج شود

عکس خبري -دولت  بايد از ديپلماسي انفعالي در برابر تحريم‌ها خارج شود

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : این بانك روسی از سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری نامه ای را دریافت كردند كه در متن این نامه از روسها خواسته شده كه از همكاری با شركت های ایرانی خودداری كنند .

منصور حقیقت پور عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با نما در خصوص تحریم یک بانک روسی توسط سوئیفت گفت : پس از برقراری ارتباط بانک روسی با بانک مرکزی ایران ، ارتباط این بانک با سوئیفت قطع شده است .
وی دلیل اصلی این قطع ارتباط را وجو تحریم های جدید علیه ایران دانست و اظهار داشت : این بانک روسی از سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری نامه ای را دریافت کردند که در متن این نامه از روسها خواسته شده که از همکاری با شرکت های ایرانی خودداری کنند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه از قبل نیز چندین مورد این چنینی برای شرکت های خارجی اتفاق افتاده بود و یا دولت آمریکا اقدام به بلوکه کردن حساب ابرانیان کرده بودند ، اذعان داشت : تحریم ها به گونه ای در مجلس آمریکایی ها به تصویب رسیده است که بسیاری از بانک های بزرگ دنیا حاضر به همکاری با ایران در زمینه مالی نیستند .
وی افزود : نگاه آمریکایی ها به تحریم ها به نوعی تضمینی است که بعد از مذاکرات برجام به بهانه کارشکنی های ایران از آن سو استفاده می کنند .
وی با تاکید بر اینکه حمایت از طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ضروری به نظر می رسد ، تصریح کرد : ایران نیز باید با تقویت نیروهای نظامی و تقویت بنیه اقتصادی سیستم بازدارندگی را در مقابل آمریکا داشته باشد .
حقیقت پور با اشاره به اینکه بسیاری از بنگاه های اقتصادی ما تحت تاثیر این گونه تحریم ها هستند ، عنوان داشت : تمام کشورها در زمینه مسائل بانکی از آمریکا تبعیت می کنند و ایران به عنوان کشوری که با بسیاری از این کشورها مراودات مالی دارد باید بداند که آمریکا برای فشار وارد کردن هر چه بیشتر علیه ایران از این حربه استفاده ابزاری می کند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : بهتر است که دولت و دستگاه دیپلماسی ما به این روند خوشبین نباشد و با عملی کردن برنامه های مصوب در این زمینه قدرت بازدارندگی ایران در برابر آمریکا را تقویت کند تا با ایجاد رعب و وحشت برای آمریکا آنها را تا حد زیادی مجبور به عقب نشینی کند .



۱۳۹۶/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...