نسخه چاپی

احمدی در گفت و گو با نما :

دشمن می‌خواهد از ناحیه‌ اقتصادی ضربه بزند / اقتصاد مقاومتی راه نجات كشور از مشكلات است

عکس خبري -امروز دشمن از ناحيه‌ اقتصادي مي‌خواهد ضربه بزند / اقتصاد مقاومتي راه نجات کشور از مشکلات است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت : تمام مولفه هایی را كه می شود در كشور برای تحت نفوذ قرار دادن امنیت استفاده كرد ، باید در جهت بهبود شرایط به كار گیریم تا كشور را به سمتی ببریم كه تحریم ها كوچكترین خدشه ای به ساختار ما وارد نكند .

وحید احمدی نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما گفت : آمریکایی ها از ابتدا در زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و نظامی از هیچ گونه اقدامی کوتاهی نکردند و این روند فشارهای روانی ، موضوع تازه ای از سوی آنها علیه کشور ما نیست .
وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا با ایران ریشه ای عمیق دارد ، اظهار داشت : موضوع مهم این است که این دشمنی ها هیچ گاه به دوستی تبدیل نخواهد شد چرا که عمق دشمنی ها در طول سالیان دراز انقدر ریشه دوانده که هیچ موضوعی نمی تواند آن را مبدل به دوستی کند .
وی با تاکید بر اینکه اقتدار ایران باید در همه زمینه ها به قدری باشد که دشمن خیال واهی به سر نداشته باشد ، اذعان داشت : خوشبختانه کشور ما در زمینه نظامی به قدری مقتدر است که آمریکا هیچ گاه نمیتواند خیال حمله نظامی را در سر بپروراند .
وی افزود : ما این اقتدار نظامی را در سایر عرصه ها نیز باید گسترش دهیم به خصوص در عرصه اقتصادی که امروز آمریکایی ها آن را در عرصه بین الملل هدف قرار داده اند .
وی با اشاره به اینکه پاشنه آشیل کشور بر اقتصاد می چرخد ، بیان داشت : آمریکا در تلاش است تا با نفوذی که در عرصه های مختلف جهان دارد ، کشور ما را از لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار دهد و این کار را به روش های مختلف از جمله تحریم ، فشار بر شرکت های اروپایی ، بانکهای خارجی انجام می دهد .
وی ادامه داد : نوع نگاه ما به آمریکایی ها ، نگاه روشنی است و اگر کسی نگاه به غیر از این داشته باشد ، در واقع کلاه بزرگی بر سر خود گذاشته است ؛ چرا که ماهیت آمریکا به گونه ای است که نمی توان نگاه مثبتی برای آن در نظر گرفت .
احمدی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ساختار نظام اقتصادی ما باید در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کند ، تصریح کرد : تمام مولفه هایی را که می شود در کشور برای تحت نفوذ قرار دادن امنیت استفاده کرد ، باید در جهت بهبود شرایط به کار گیریم تا کشور را به سمتی ببریم که تحریم ها کوچکترین خدشه ای به ساختار ما وارد نکند .
وی در پایان با اشاره به اینکه اینگونه فشارها از سوی آمریکا ممکن است فعالیت شرکت های خارجی در ایران را تحت تاثیر قرار دهد ، یاد آور شد : به نظر می رسد اگر مشکلی هم در عملکرد این گونه شرکت ها به وجود بیاید اما نمی تواند در عزم و اراده ما برای پیشرفت مانع ایجاد کند



۱۳۹۶/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...