نسخه چاپی

افشای اسناد اعتراف امارات به جنایت جنگی در یمن

اسناد تازه افشا شده از سفیر امارات در واشنگتن نشان می‌دهد كه وی به طور آشكار به ارتكاب جنایت جنگی كشورش در یمن و نگرانی از این امر اعتراف كرده است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره نوشت: مطبوعات غربی به درز اسناد سری یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا ادامه می دهد.

آخرین سندها را سایت "اینترسبت" منتشر کرده است. این سندها حکایت از اعتراف العتیبه به ارتکاب جنایات جنگی از سوی امارات در یمن و نگرانی وی از این امر دارد.

این سندها بیانگر نگرانی العتیبه از جنایات کشورش در یمن و میزان فشاری است که وی به خاطر این امر با آن مواجه است.

سندها در قالب چندین نامه است که العتیبه در زمستان سال 2015 میلادی به گروهی از مسئولان بلندپایه اماراتی ارسال کرده است.

وی در این نامه ها نوشته است: "جنگ در یمن به کابوسی برای روابط عمومی سفارت وی تبدیل شده است."

براساس این اسناد، العتیبه در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی یادداشت هایی به گروه زیادی از شخصیت های تصمیم گیرنده در امارات فرستاده است. علی الشامسی معاون دبیرکل شورای عالی امنیت ملی، محمد مبارک المزروعی دستیار جانشین ولیعهد، خلدون المبارک مسئول اماراتی نزدبک به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و انور محمد قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات از جمله این شخصیت ها بوده اند.

العتیبه در یکی از این یادداشت ها به طور صریح اذعان کرده است: "افزایش حمله به مراکز غیرنظامی در یمن همراه با ضعف حمایت و پشتیبانی انسانی، مسئولیتی در قبال واشنگتن ایجاد کرده است".

وی افزوده است که جنایات کشورش در یمن سفارت امارات در واشنگتن را در تنگنای سیاسی قرار داده است.

العتیبه گفت: در مذکرات طولانی با مسئولان سازمان بهداشت جهانی روشن شد که تلفات انسانی و خسارت های جانبی در یمن سفارت امارات را در تنگنای سیاسی قرار می دهد.

سایت اینترسبت در ادامه بخشی از فعالیت های سفیر امارات برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی و سوءاستفاده وی از مرکز "پیشرفت آمریکا" را به منظور تهدید جلوه دادن جنبش انصار الله یمن برملا کرد.

العتیبه تلاش کرده است که جنبش انصار الله را خطری برای مسجد الحرام و تاسیسات نفتی عربستان جلوه دهد.

العتیبه در سال 2016 میلادی متعهد شد که 700 هزار دلار به این مرکز کمک مالی کند. نامه ارسالی به بریان کاتولیس تحلیلگر بزرگ آمریکایی در17 دسامبر سال 2015 میلادی این امر را برملا کرده است.

اینترسبت نوشت: عربستان و امارات کمپین دیپلماتیک و تبلیغاتی برای بهبود وجهه عملکرد نظامی خود در یمن را از جمله با ترتیب دادن نشست با رسانه ها، دانشگاهیان و سازمان های غیردولتی به راه انداخته اند.

هکرهایی که خود را "گلوبال لیکس" توصیف می کنند، چندی پیش توانستند به پست الکترونی یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن نفوذ کرده و اسناد مهمی را بدست آوردند. آنها وعده دادند که در آینده تعداد بیشتری از این اسناد را منتشر خواهند کرد.

یک دیپلمات اماراتی نیز به هک شدن پست الکترونی العتیبه اذعان کرده است.

۱۳۹۶/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...