نسخه چاپی

حاشیه های روز چهارم رای اعتماد

چهارمین روز نشست مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم نیز باحاشیه هایی همراه بود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندآب در مجلس شورای اسلامی که در موافقت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سخنرانی می کرد، گفت: می گویند سه یا چهار وزیر پیشنهادی را بیندازید بخاطر اینکه حرمت مجلس حفظ شود. شاید 18 نفر در سطح شهید چمران معرفی شده باشند باید همه را بیندازیم؟ یا خدای ناکرده 18 نفر در حد باباشاه معرفی شده باشند باید به همه رای بدهیم.

مجلس را تعطیل کنید

محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در تذکری آیین نامه ای گفت: در روزهایی که صحن مجلس مستقیم پخش می شود با یک حرف کل مجلس زیر سوال می‌رود و این موضوع باعث کوبیدن قوه‌مقننه می‌شود. رئیس مجلس به تعدادی از نمایندگان که بیشتر از پنج نفر نمی شد تذکر داد که در صندلی های خود بنشینند، اما رسانه های این طور منعکس کردند که دکتر لاریجانی مبصر شده و نمی‌تواند نمایندگان را سر جای خود بنشاند.

وی ادامه داد: اگر بعضی های نمی توانند مجلس را ببینند، تعطیل کنید ما هم راحت شویم.

مهرورزی وزیر پیشنهادی به مسکن مهر

عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جریان دفاع از برنامه های خود اظهار داشت: بنده 1400 روز وزیر بودم، می‌توانستم هر سه روز یک بار یک افتتاح انجام دهم اما این کار را نکردم. معروف به کسی شدم که در مورد مسکن مهر بی مهری می‌کند در حالی‌ که اساساً این گونه نبود. می توانستم یک وزیر محبوب باشم و 900 هزار واحد مسکن مهر را یعنی بیش از 400 بار افتتاح کنم.

ممکن است یکی دو وزیر رأی اعتماد نگیرند

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی پارلمان گفت: تجربه نشان داده معمولاً ممکن است یک یا دو وزیر نتوانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

وی افزود که تمام تلاشمان این است تا ظهر فردا کار رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به نتیجه برسد و انشاءالله دولت دوازدهم از عصر فردا (یکشنبه) کار خود را آغاز کند.

وزیری که سالی حدود یک میلیارد درآمد کسب کرد

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 142 قانون اساسی، اظهار داشت: وزرا باید لیست دارایی‌های خود و خانواده‌هایشان را به دستگاه قضا بدهند تا نمایندگان بتوانند طبق آن در رأی اعتماد به وزرا با شفافیت تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: یکی از وزرا طی 7 الی 8 سال فعالیت خود 700 میلیارد تومان به دست آورده است، اگر در این باره و مسائل مشابه آن، شفاف‌سازی صورت نگیرد، نمایندگان مجلس نمی‌توانند اظهارنظر کنند؛ طبق اصل 84 قانون اساسی هر نماینده می‌تواند در تمام امور کشور اظهارنظر کند، باید قوه قضائیه هر چه سریعتر لیست دارایی‌های این عزیزان را مشخص کرده و تقدیم نمایندگان مجلس کند تا آنها بتوانند در این باره اظهارنظر کنند.

۱۳۹۶/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...