نسخه چاپی

ابطحی در گفت و گو با نما :

دستگاه دیپلماسی، ادبیات گفتگوی دیپلماتیك با غرب را تغییر دهد/ وزرای پیشنهادی برنامه ندارند

عکس خبري -دستگاه ديپلماسي، ادبيات گفتگوي ديپلماتيک با غرب را تغيير دهد/ وزراي پيشنهادي برنامه ندارند

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : : به نظر می رسد وقتی كه شما احساس كنید در دنیای سیاست به بن بست خورده ای باید به دنبال راه جدیدی برای تغییر مسیر باشید اما شاهد هستیم كه در عرصه دیپلماسی چنین كاری هنوز صورت نگرفته است .

سید محمد جواد ابطحی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به وعده های انتخاباتی رییس جمهور در زمان انتخابات 96 گفت : تمام مواردی را که آقای رییس جمهور به عنوان وعده به مردم جهت بدست آوردن آرا از جمله حل مشکل جوانان ، ترکیب کابینه با حضور زنان و ... مطرح کردند همگی در حد همان وعده باقی مانده و در برنامه وزرا نیز مطلب خاصی به چشم نمی خورد .
وی در ادامه با توجه به صحبت های رییس جمهور در مجلس اظهار داشت : رییس جمهور در بخشی از سخنان خود مطرح کرد که برای انتخاب وزرا تحت فشار نبوده ام اما از طرفی دیگر گفت که برخی از افراد که انتظار بر حضورشان در کابینه بود به دلایلی انتخاب نشدند .
وی با مهم تلقی کردن موضوع اقتصاد کشور در این برهه از زمان ، اذعان داشت : بزرگ ترین چالش جدی و پیش روی دولت در بحث اقتصادی مشکل بیکاری است و در کنار این موضوع تورم و رکود در اقتصاد نیز این حوزه را در وضعیت نا به سامانی قرار داده است .
وی افزود : تیم اقتصادی در دولت یازدهم بسیار ناموفق عمل کرده است و ما بانک ها را برای ساماندهی اوضاع پولی کشور بسیار ضعیف دیدیم و بانک مرکزی هم که متولی و سردمدار تمامی این بانکها است نتوانسته عملکرد مطلوبی را داشته باشد .
وی در خصوص رشد موسسات پولی که در کشور به صورت قارچ گونه ، بیان داشت : این موضوع در حوزه بانکی مردم را بیش از پیش نگران کرده چرا که چرخه اقتصاد کشور را دچار بحران های شدیدی کرده اند .
ابطحی به عنوان یکی از مخالفان اصلی وزیر امور خارجه کشور در مجلس شورای اسلامی در این باره توضیح داد : به نظر می رسد وقتی که شما احساس کنید در دنیای سیاست به بن بست خورده ای باید به دنبال راه جدیدی برای تغییر مسیر باشی اما شاهد هستیم که در عرصه دیپلماسی چنین کاری هنوز صورت نگرفته است .
وی با اشاره به کارشکنی ها و حرکت ضد دیپلماتیک ترامپ که اخیرا از خود به نمایش گذاشته است گفت : باید ادبیات ما در این زمینه تغییر کند و از روشی نو برای نجات کشور استفاده کنیم نه اینکه دست روی دست گذاشت وببینیم که چه خواهد شد .
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس توضیح داد : اگر دولت آقای روحانی می خواهد این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد باید خود را از زیر منگنه استکبار خود ساخته بیرون بیاورد و از افراد توانمندی در زمینه های مرتبط با سیاست کشور استفاده نماید و اقتدار خود را به جهانیان نشان بدهد تا اجازه سنگ اندازی و ایجاد جنگ روانی را به خود ندهند .



۱۳۹۶/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...