نسخه چاپی

حسینی در گفت و گو با نما :

بانك مركزی در حوزه نظارتی ضعیف عمل می‌كند

عکس خبري -بانک مرکزي در حوزه نظارتي ضعيف عمل مي‌کند

یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : از دیرباز دولتها در شرایطی كه با كسری بودجه مواجه بودند در صورت كسب مجوز از مجلس اقدام به دریافت تسهیلات یا خط اعتبار از بانك مركزی می نمودند ، در دولت یازدهم این اتفاق افتاده و دولت در بسیاری از بخش ها برای جبران كسری بودجه از بانك مركزی كمك گرفته است اما متاسفانه این كار بدون مجوز مجلس صورت گرفته است .

محمد حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره عملکرد بانک مرکزی در دولت یازدهم گفت : بانک مرکزی به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور در شرایطی که تورم به بالاترین حد خود رسید و افزایش نقدینگی در کشور وجود داشت ، مطابق قوانین مصوب مجلس پول های پر فشاری وارد چرخه ی اقتصادی کشور می شد و بانک مرکزی با اجرای دو سیاست با وجود نواقص در کار تا حدی مدیریت پولی را به انجام رساند .
وی با اشاره به سیستم نظارتی بانکها عملکرد بانک مرکزی را ضعیف دانست و اظهار داشت : بانک مرکزی در حوزه نظارت بر بانک ها نتوانسته آن جایگاهی را انتظار می رفت حفظ کند و همین مساله معضلاتی را در حوزه پولی و مالی کشور به وجود آورده است .
وی به یکی دیگر از موضوعاتی که در حال حاضر در چرخه بانکداری مطرح است اشاره کرد و اذعان داشت : کاهش نرخ سود بانکی از 23 درصد به 18 درصد رسید و حجم نقدینگی کم شد اما این کار به تولید و صادرات کشور ضربه های شدیدی را وارد نمود .
وی در خصوص اینکه بسیاری از موسسات پولی در کشور مثال کاسپین با مجوز بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و بعدها مشکلات عدیده ای را برای سپرده گذاران فراهم کردند ، بیان داشت : بانک مرکزی باید نگاه نظارتی خود را دقیق می کرد تا امروز مجبور نباشد برای جلوگیری از چنین بحرانی از سیاست های جدیدی استفاده کند که خودش هم اعتقاد چندانی به آن ندارد.
وی افزود : در حال حاضر کم کاری بانک مرکزی در این حوزه مشهود است چرا که متولی اصلی بانک مرکزی بوده است .
حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه از دیرباز دولتها در شرایطی که با کسری بودجه مواجه بودند در صورت کسب مجوز از مجلس اقدام به دریافت تسهیلات یا خط اعتبار می نمودند ، تصریح کرد : متاسفانه در دولت یازدهم این اتفاق افتاده و دولت در بسیاری از بخش ها برای جبران کسری بودجه از بانک مرکزی کمک گرفته است اما این کار بدون مجوز مجلس صورت انجام شده است .

۱۳۹۶/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...