نسخه چاپی

جلیلی در گفت و گو با نما :

حذف برچسب قیمت، بازار را آشفته می كند

عکس خبري -حذف برچسب قيمت، بازار را آشفته مي کند

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : : اجرای چنین كاری ابتدا بازار را آشفته تر خواهد كرد و هم چنین زمینه را برای سو استفاده برخی از افراد فراهم می كند كه می توانند قیمت های متفاوتی را در بازار عرضه كنند .

اسماعیل جلیلی نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره بخشنامه ای که نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های مسئول در زمینه قیمت‌گذاری کالاها ارسال نموده است که براساس آن، الزام درج قیمت بر روی محصولات برای برخی از گروه‌های کالایی برداشته شود ، گفت : درج قیمت بر روی کالاها مبتنی بر قیمت تمام شده ی کالا نیست و متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان ارزش افزوده ناشی از تولید خود را به قیمت کالا اضافه می کنند .
وی ادامه داد : از طرفی دیگر شاهد هستیم قیمت درج شده بر روی کالای عرضه شده در بازار آن چیزی نیست که انتظار می رود و گاهی پایین تر و بعضی مواقع نیز بالاتر است و می توان فهمید که قیمت کالا واقعی نیست .
وی با تاکید بر اینکه اگر قیمت ها بر روی کالا واقعی باشد حتما درج آن می تواند به مصرف کننده کمک کند ، اظهار داشت : مصرف کننده به این طریق می تواند ارزش کالا و خدماتی را که دریافت می کند به درستی بفهمد .
وی با انتقاد از بحث قیمت گذاری ها بر روی کالا ، اذعان داشت : زمانی که این کار به درستی صورت نمی گیرد ، قیمت های غیر واقعی است و حذف درج قیمت ها از روی کالا مشکلی را حل نخواهد کرد .
وی توضیح داد : به نظر می رسد که باید قیمت تمام شده ی محصول را و یا قیمت تمام شده با مالیات بر ارزش افزوده اگر هست و محاسبه می شود ، در فرآینده قیمت گذاری کنترل شود که قیمت واقعی درج شود نه اینکه به طور کلی درج قیمت حذف شود .
وی درباره حذف درج قیمت بر روی کالاها بیان داشت : اجرای چنین کاری ابتدا بازار را آشفته تر خواهد کرد و هم چنین زمینه را برای سو استفاده برخی از افراد فراهم می کند که می توانند قیمت های متفاوتی را در بازار عرضه کنند .
جلیلی عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس با بیان اینکه شرایط وجود بازار رقابتی در کشور ما وجود ندارد گفت : در بحث قیمت تمام شده بایستی کنترل صورت گیرد و درج قیمت واقعی شود و حذف آن در حال حاضر کمکی به بازار نخواهد کرد .
وی در پایان با اشاره به اینکه در بحث قیمت گذاری بر کالا باید در دولت جدید تفاوت های آشکاری رخ دهد ، خاطر نشان کرد : این انتظار می رود با توجه به افزایش قیمت هایی که هر ساله شاهد هستیم ، این بخش ساماندهی شود و به ثبات برسد و اگر کالایی برای رقابت وارد بازار می شود بتواند در یک شرایط متعادل قرار گیرد .




۱۳۹۶/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...