نسخه چاپی

مدیرعامل چسب هل: فتوشاپ می كنند!

عکس خبري -مديرعامل چسب هل: فتوشاپ مي کنند!

ما برای نماز كسی را اخراج نكرده ایم. ما نمی‌گوییم كه اخراج نداشته‌ایم، اما كسانی هستند كه ده پانزده سال است اینجا كار می‌كنند. سعی كردیم كه امنیت شغلی حفظ شود.

به گزارش نما به نقل از آفتاب یزد: خلیل نظری، مدیر عامل و صاحب کارخانه چسب هل که دستورات و روش مدیریتی‌اش واکنش بسیاری را از سوی کاربران فضای مجازی و مردم به همراه داشت در گفت‌وگو با آفتاب یزد نقطه نظرات خود را مطرح کرد. وی در این‌باره در پاسخ به این پرسش که آیا قوانینی که در فضای مجازی تحت عنوان قوانین داخلی کارخانه‌ی وی بازتاب یافته است، واقعیت دارد گفت: خیلی از اینها واقعیت نداشت، خصوصاً آن قسمتی که نقل کرده بودند، هر کس خانمش در کارخانه کار می‌کنه خیلی عذر می‌خواهم بی‌غیرت است. چون خانم خود من در کارخانه‌ی چسب هل کار می‌کند، چون یک سری شغل ‌ها هم هست مثل شغل پرستاری و معلمی که شغل انبیاست و خانم‌ها آن را انجام می‌دهند و خیلی هم عالی است.


وی در پاسخ به پرسشی در مورد اجباری شدن نماز نیز گفت: موضوع نماز را مفصل توضیح داده‌ام، واقعیت این مسئله مربوط می‌شود به دو، سه سال پیش، آن موقع تعداد کارکنان کمتر بود، البته در آن موقع یکی دو نفر از بچه‌ها که نماز نمی‌خواندند، مسئول خط تولید گفت، برای خانم‌ها مزاحمت می‌شود و یک جوری است و خانم‌ها معذب هستند. همان موقع به آموزش ابلاغ کردیم که اینها بیایند نماز بخوانند. ایشان هم به جای آنکه به بخش آموزش ابلاغ کنند به بخش قوانین ابلاغ کردند. خودتان هم می‌دانید هر چیزی که قانون باشد و اجرا نشود باید عکس‌العمل داشته باشد. طبیعتاً یک سری عکس‌العمل‌هایی که پشت بندش باید باشد در قوانین آورده شد. این بنر هم سه سال آنجا بود و من متوجه نشده بودم. از این موضوع هم رقبای ما استفاده کردند.

وی در ادامه گفت: ما در حال حاضر برای صد نفر کارآفرینی انجام داده‌ایم و ان‌شالله کارخانه بزرگ تر هم می‌شود و برای استخدام ۶۰۰ نفر آگهی داده ایم. خلیل نظری در ادامه افزود: ما تملک املاک را تمام کرده‌ایم و بحث روی ۱۵۰۰ هکتار است. ما مطمئن هستیم بزرگ ترین کارخانه‌ی ایران می‌شویم و به احتمال زیاد بزرگ ترین کارخانه دنیا هم خواهیم بود، چون طول مکان کارخانه سه کیلومتر خواهد بود. هدف بنده هم برای رضای خداست و کارآفرینی است، چون ما سه وعده بیشتر غذا نمی‌خوریم اصلا اگر برای این کارگرها نبود به خارج می‌رفتیم. وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره‌ی قوانین مربوط به استخدام کارکنان خانم به ما گفت: قبلاً امتحان کرده‌ایم و واقعیت آن است که خانم‌های متاهل خسته می‌شدند و امکان کار شبانه را نداشتند و راندمان کاری خانم‌های مجرد بالاتر بود، یک سری مسائل تجربه نشان داد که این جوری راحت تر می‌توان کار را ادامه داد. خانم متاهل در قسمت خط تولید نیست، اما در فروشگاه ما یک خانم متاهل کار می‌کند. خانم‌های مجرد زیادی هم آمدند و کمک هزینه ازدواج گرفتند. در واقع هر کارخانه‌ای یک سری قوانین و ضوابط دارد و کلاً فقط ما نیستیم و همه‌ی کارخانه‌ها یک سری ضوابط دارند. وی در ادامه افزود: من چون می‌دانم که تمدن‌های الهی در ابتدا براساس قانون و سپس سرعت و دقت در اندازه‌گیری بنا نهاده شده‌اند، هر تمدنی آمده با قانون آمده است. اگر قانون نباشد مشخص است جایی که این تعداد افراد باشند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. من کتاب تولید چابک تویوتای ژاپن را خوانده‌ام که در آن می‌گوید که جابه‌جایی میل می‌کند به سوی صفر و هر حرکتی که ارزش افزوده را زیاد نمی‌کند باید حذف شود. وقتی راندمان کاری پایین بیایید مصرف‌کننده جورش را باید بکشد. از سویی باید نیمه پر لیوان را هم دید و ما هم امکاناتی را داده‌ایم منجمله قرض الحسنه و باقی امکانات. خلیل نظری در ادامه گفت: آن‌هایی که فتوشاپ می‌کنند نمی‌دانند که بیشتر به کارگرها لطمه می‌زنند تا به من.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اخراج‌ها گفت: ما برای نماز کسی را اخراج نکرده ایم. ما نمی‌گوییم که اخراج نداشته‌ایم، اما کسانی هستند که ده پانزده سال است اینجا کار می‌کنند. سعی کردیم که امنیت شغلی حفظ شود.ولی هر کسی که استخدام شود ما یک دوره‌ آزمایشی داریم که تا سه ماه ممکن است ادامه داشته باشد و در آن مرحله ما ممکن است چند درصد ریزش داشته باشیم، اما کسی که دوره‌ی آزمایشی را رد کرد، جز خیانت محض که عذر می‌خواهم دزدی است، دیگر کسی اخراج نمی‌شود. وی در ادامه گفت که یکی از کارمندها عید آمده بود و به من فحش داده بود چون حسابداری اشتباه کرده بود و پول او را واریز نکرده بود و من دوباره استخدامش کردم، چون گفتم ایشان حق دارد و باید پولش را می‌گرفت. در واقع خودم زنگ زدم بهش و ازش عذرخواهی کردم که حق با شما است که عید معطل مانده اید و بچه‌ها هم شاهد هستند و می‌توانید بیایید و گزارش تهیه کنید و بپرسید. در واقع با اینکه فحش داده بود ولی من به دل نگرفتم و خودم زنگ زدم و عذر خواستم و گفتم حق با شما است و خود من هم اگر بودم ناراحت می‌شدم. من عاشق کارگرم هستم، اما واقعیت آن است که مثل یک سیب می‌ماند، اگر یک نفر از نیروها فاسد شود، کل مجموعه فاسد می‌شود. وی در ادامه در توضیح محصول تولیدی‌اش گفت: محصول ما در کل فروشگاه‌های رنگ و لوازم یدکی داخل کشور موجود است و در خارج کشور در ترکیه موجود است و محصول ما به ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود و در حال جهانی شدن است. وی در توضیح مدرک تحصیلی و دوره‌های آموزشی طی شده توسط خود گفت: من در مورد مدیریت بیشتر از کتاب‌ها شروع کردم، مثلاً "تولید چابک تویوتای ژاپن" و " اصول اساسی علم اقتصاد "، و چون هدف خیر بوده است هر علمی که لازم باشد، خدا می‌رساند چون من بارها قرآن را خوانده‌ام و خیالم راحت است و این جریانات هم که پیش آمده بود، روز جمعه بود و خیالم راحت بود. وی در ادامه افزود: به من هم دکترای افتخاری دادند و البته بیشتر تجربه برایم مهم است، وی در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات مربوط به رشته و مدرک تحصیلی به این روزنامه گفت: من مدرک دکترا را به صورت افتخاری از یکی از دانشگاه‌های کشور گرفته‌ام. این دانشگاه هم تحت نظر وزارت علوم است، البته افتخاری است این مدرک، خودم فیزیک خوانده‌ام تا مقطع کارشناسی، فیزیک کاربردی، البته کارشناسی را کامل تمام نکرده‌ام چون کار می‌کردیم نتوانستم تمام واحدها را پاس کنم. مدرک بنده هم بیشتر افتخاری است چون دوستان آمدند و کارخانه را دیدند و خوششان آمده بود و مدرک افتخاری را اعطا کردند.

۱۳۹۶/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...