نسخه چاپی

۶راه برای اطمینان از اینكه هوش مصنوعی شغل ایجاد می‌كند

هربار كه با مردم درباره تأثیر بالقوه هوش مصنوعی و روباتیك صحبت می‌كنم، روشن است كه آن‌ها اضطراب زیادی در ارتباط با این تحول دارند.

به گزارش نما به نقل از اتاق تهران،هیچ جای تعجبی نیست: این فناوری در حال حاضر تأثیر زیادی بر جهان کار گذاشته است، از الگوریتم‌های مبتنی برای هوش مصنوعی که مسیرهای مطلوب را برای به حداکثر رساندن درآمد رانندگان Lyft و Uber درست می‌کنند تا سیستم‌های یادگیری ماشینی که به بهینه‌سازی لیست مشتری‌ها و فروش بیشتر فروشندگان کمک می‌کند.

ما در آستانه تحولات فوق‌العاده‌ای در کار هستیم. میلیون‌ها نفر از مشاغل تحت تأثر قرار خواهند گرفت و ماهیت کار عمیقاً تغییر خواهد کرد. ما وظیفه‌داریم آینده را شکل دهیم، خبر خوب اینکه ما می‌توانیم.

مشاغل آسان‌تر ناپدید خواهند شد و تصوری از مشاغل آینده ایجاد خواهد شد که هنوز معلوم نیست چه خواهند بود. اگر همان‌طور که وال‌استریت ژورنال پیشنهاد می‌دهد ما از هوش مصنوعی برای فناوری که پیش‌بینی می‌کند، استفاده کنیم، تأثیر آن بسیار ساده‌تر خواهد شد. ما باید خودمان را مجبور کنیم تا این کار را انجام داده و آینده کار را درک کنیم.

در اینجا شش اصل وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید، همان‌طور که تصور می‌کنید چگونه دنیای کار تکامل خواهد یافت:

انتظار اخلال عظیم
همان‌طور که کلاوس شواب، رییس موسسه اجرایی مجمع جهانی اقتصاد توضیح می‌دهد، ما در میان «انقلاب صنعتی چهارم» قرار داریم. انقلاب اول «قدرت بخار»، انقلاب دوم «برق»، انقلاب سوم «دیجیتالی سازی» بود. انقلاب صنعتی چهارم هم شامل هوش مصنوعی و روباتیک و همچنین فناوری‌های دیگر است که تأثیر بیشتری خواهند داشت.

البته بیشتر تکنولوژی‌های جدید فرصت‌هایی جدیدی را همزمان با حذف مشاغل قدیمی ایجاد می‌کنند، اما به‌ندرت مکاتبات کامل بین این دو بخش وجود دارد. افرادی که مشاغل خود را از دست می‌دهند، به‌راحتی برای شغل‌های جدید بازآموزی نمی‌شوند و این می‌تواند منجر به خشم و ناآرامی‌های اجتماعی شود. این مساله در کوتاه‌مدت منجر به نابرابری‌های عظیم در مناطق جغرافیایی و گروه‌های مردمی می‌شود.

بنابراین با توجه به تکنولوژی‌های جدید برای تغییر آماده‌باشید. تا آنجا که می‌توانید یاد بگیرید و مهارت‌های خود را حفظ کنید.

۱۳۹۶/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...