نسخه چاپی

كاخ سفید مدعی شد: دولت سوریه آماده حمله شیمیایی است

كاخ سفید ضمن طرح این ادعا كه دولت سوریه سلاح شیمیایی در اختیار دارد اعلام كرد، دمشق برای حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان آماده می‌شود!

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در بیانیه کاخ سفید ادعا شده که "بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه ثابت کرد همچنان سلاح شیمیایی دارد و آماده است از آن علیه غیرنظامیان بی گناه استفاده کند."

این بیانیه در چهارمین سالروز حمله شیمیایی سال ۲۰۱۳ به غوطه دمشق صادر شد؛ حمله‌ای که غرب مدعی است توسط نظام بشار اسد صورت گرفت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: حادثه فاجعه بار سال ۲۰۱۳ به تلاش‌های بین‌المللی منجر شد که نتیجه آن از بین رفتن بخش عظیمی از سلاح‌های شیمیایی سوریه بود.

در این بیانیه آمده است: "جامعه جهانی نباید این فاجعه را فراموش کند. ما باید با یک زبان حرف بزنیم و برای یک هدف واحد تلاش کنیم تا نظام سوریه و هر طرف دیگری که در اندیشه استفاده از سلاح‌های شیمیایی است بداند عواقب ناگواری در انتظارش است."

کاخ سفید همچنین اعلام کرد: آمریکا به نقش خود برای منع یا استفاده از سلاح‌های شیمیایی ادامه می‌دهد. ما در کنار دیگر کشورهایی که توافقنامه منع تسلیحات شیمیایی را امضا کرده‌اند به همکاری برای ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های شیمیایی متعهدیم.

پیش از این نیز دولت آمریکا مدعی شد بود سوریه سلاح شیمیایی دارد و برای استفاده ازآن آماده می‌شود.

۱۳۹۶/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...