نسخه چاپی

ملكشاهی در گفت و گو با نما :

وجود مخالفان صوری جو مجلس را خنثی كرد /مردم از جلسات رای اعتماد رضایت نداشتند

عکس خبري -وجود مخالفان صوري جو مجلس را خنثي کرد /مردم از جلسات راي اعتماد رضايت نداشتند

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : وجود چنین مخالفانی كه بعد از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی نظر موافقی را اعلام می كردند ، جو مجلس را خنثی كرد و به نظر می رسد كه این موضوع برای مردم نیز راضی كننده نبود .

محمد رضا ملکشاهی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در ارزیابی خود نسبت به برگزاری جلسات رای اعتماد در مجلس گفت : قبل از برگزاری جلسات رای اعتماد وزرا جلساتی که در فراکسیون ها داشتیم بسیار خوب و شفاف بود اما در داخل صحن مجلس شاهد بی اخلاقی های متعددی از سوی نمایندگان و وزرا بودیم که خلاف شان مجلس بود .
وی با بیان اینکه افرادی وجود داشتند که صحبت های دوپهلویی را مطرح می کردند ، اظهار داشت : تعدادی از افراد آمدند و جای مخالفان را گرفتند و اجازه ندادند مجلس مسائل خود را در خصوص وزراء پیشنهادی ارائه کند .
وی با اشاره به اینکه هریک از نمایندگان از جایگاه مستقلی برخوردار است و حق اظهار نظر دارد ، اذعان داشت : وجود چنین مخالفانی که بعد از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی نظر موافقی را اعلام می کردند ، جو مجلس را خنثی کرد و به نظر می رسد که این موضوع برای مردم نیز راضی کننده نبود .
وی افزود : با توجه به اشکالاتی که در جلسات رای اعتماد به وزرای کابینه دولت دوازدهم وجود داشت ، باید گفت که سوالات جدی نبود ، نقاط ضعف مطرح نشد و به اصطلاح موردی کشف نشد و این موارد به خصوص نقاط ضعف وزراء که می توانست بعدها در افکار عمومی از آن به عنوان مطالبات نمایندگان یاد شود ، وجود نداشت .
وی با انتقاد از اینکه آیین نامه اجرایی در مجلس دارای نواقصی است ، توضیح داد : در آیین نامه چارچوبی برای موافقان و مخالفان مطرح نکرده است و از طرفی چارچوبی نیز برای گفت و گو وزیر هم مشخص نشده است در حالی که باید برای نوع عملکرد وزیر ، توانمندی ها ، شاخص ها و هدفمندی ها وی پیش بینی لازم در آیین نامه اجرایی صورت می گرفت .
ملکشاهی تصریح کرد : بسیاری از نمایندگان مجلس با گرایشات سیاسی در انتخاب وزرا عمل کردند و عمده نمایندگان معتقد بودند که هرچه زودتر کابینه تشکیل شود تا مشکلی به وجود نیاید.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه آقای روحانی قسم یاد کردند که اگر بهتر از این افراد سراغ داشتم حتما معرفی می کردم ، گفت : به دلیل اینکه فرد انتخاب کننده رییس جمهور است باید موضوع شایسته سالاری را مد نظر قرار دهد و هرکس بر اساس ضعف هایش از سوی نمایندگان رد شود باز هم انتخاب مجدد را رییس جمهور انجام می دهد ؛ بنابراین نمایندگان تنها می توانند ارزیابی کنند .
وی در پایان با اشاره به بخشی از آیین نامه اجرایی مبنی بر اینکه با هرگونه اشکال در نطق وزرا می توان برخورد داشت ، خاطر نشان کرد : بارها با ریاست مجلس صحبت شد که برخورد لازم را انجام دهند اما این کار از سوی مجلس انجام نشد و دلیل وجود چنین اشکالاتی نیز عدم برخورد جدی بود .


۱۳۹۶/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...