نسخه چاپی

مطهرنیا در گفت و گو با نما :

دنیا شاهد خونریزی كودكان در یمن است/مدعیان حقوق بشر تنها به فكر منافع خودشان هستند

عکس خبري -دنيا شاهد خونريزي کودکان در يمن است/مدعيان حقوق بشر تنها به فکر  منافع خودشان هستند

یك كارشناس مسائل خاورمیانه گفت :كشورهایی در چهان وجود دارند كه همگی با هم سازمان ملل متحد را شكل و محتوا بخشیدند كه همه ی این دولت ها در یك نظام معنادار به دنبال ایجاد فضای مثبت در جهت منافع و اهداف تعیین شده ی ملی خود هستند و رسالت خود را نه در قبال جوامع بشری بلكه در قبال منافع كشور خود تعریف كرده اند .

مهدی مطهر نیا کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با نما درباره اتفاقات اخیر یمن گفت : کشورهایی در چهان وجود دارند که همگی با هم سازمان ملل متحد را شکل و محتوا بخشیدند که همه ی این دولت ها در یک نظام معنادار به دنبال ایجاد فضای مثبت در جهت منافع و اهداف تعیین شده ی ملی خود هستند و رسالت خود را نه در قبال جوامع بشری بلکه در قبال منافع کشور خود تعریف کرده اند .
وی ادامه داد : بسیاری از این کشورها مدعی این هستند که می خواهند ایجاد کننده وضعیت مثبت برای بشریت باشند اما همه آنها به دنبال ایجاد این فضا در استفاده از ایده های مردم به منظور افزایش قدرت خود هستند .
وی با اشاره به اینکه مد نظر قرار دادن این نکته که شعارهای حقوق بشری در چارچوب بین الملل بستر مناسبی برای ایجاد فضای متناسب با پیگیری اهداف این کشورهاست ، اظهار داشت : سازمان ملل متحد مجموعه ای از کشورها را تشکیل می دهد که با وزن متفاوت و قدرت گوناگون در شورای امنیت در خدمت اهداف کشورهای قدرتمند قرار گرفته اند .
وی با اشاره به تلاش دیگر کشور ها برای همسویی با ابرقدرت ها و یا مقابله با آنها ، توضیح داد : به نظر می رسد آینده زمان دولت کشورهایی را با دانایی ملتهایی رو به رو خواهد کرد که دیگر تحت تاثیر شعار های حقوق بشری این کشورها در جامعه جهانی قرار نمی گیرند .
وی افزود : ما شاهد شکل گیری بازتاب قدرت جدیدی از دانایی و فهم دولت ها و رو در رویی آنها با ابر قدرت ها خواهیم بود که پروسه دیگری را در جهان برهم خواهد زد .
وی بیان داشت : از این منظر همه ی کشورهای مختلف در چارچوب سازمان های بین المللی در پوشش این کارها به دنبال امتیاز گیری برای کشورهای مورد توجهشان هستند .
وی با اشاره به اینکه برخی کشورها با هرگونه ایدئولوژی در مناطقی چون یمن به دنبال کسب منفعت برای خود هستند ، تصریح کرد : این امر موضوعی همه گیر است و همه ی کشورهای جهان بر اساس آن ادراکی عمیق پیدا کردند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : با وجود اتفاقاتی که در یمن رخ داده و هر روز نیز شاهد وخیم تر شدن وضعیت این کشور هستیم باید گفت یمن آوردگاهی است که می‌شود ابر قدرت ها در آن نمایش منفعت طلبی خود را به نمایش بگذارند و با شریک کردن کشوری چون عربستان در این منطقه به دنبال حفظ توازن در خاورمیانه باشند اما به نظر می رسد که این مساله راه به جایی نخواهد برد .

۱۳۹۶/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...