نسخه چاپی

توافق امنیتی ایران و عربستان

بزرگترین دعای كمیل ایرانیان با حضور بیش از 19 هزار زائر ایرانی سرزمین وحی فردا شب در شهر پیامبر رحمت (ص) برگزار می شود.

به گزارش نما، مجید آخوندزاده امروز در گفتگو با مهر در مدینه منوره با بیان اینکه یکی از بزرگترین دعاهای کمیل ایرانیان فرداشب 13 مهر ماه در مدینه با حضور زائران ایرانی بیت الله الحرام برگزار می شود، گفت: در این دعای کمیل بیش از 19 هزار زائر ایرانی حضور می یابند.

مشاور نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری با اعلام اینکه این دعا از ساعت 21:30 تا 22:30 دقیقه فردا شب برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری دعای کمیل همزمان با فرا رسیدن موسم حج همواره مورد تاکید سفارش حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بوده است.

دبیر ستاد برگزاری دعای کمیل در مدینه منوره با تاکید بر اینکه همواره حضور در دعای کمیل مدینه منوره یکی از آرزوهای دینی مردم ایران بوده است، اظهار داشت: این مراسم دعا با مشارکت مردم، زائران بیت الله الحرام و مسئولان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتظامات برگزاری این مراسم دعا از بین زائران داوطلب انتخاب شده است، بیان کرد: در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای برگزاری این دعای کمیل وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه زائران برای حضور در دعای کمیل مدینه منوره باید به برخی از مسائل توجه کنند، تبیین کرد: آوردن کارت شناسایی، رعایت بهداشت و نظافت محل برگزاری مراسم، استفاده از دوربین‌های بزرگ و همراه آوردن کیف های حجیم توسط زائران خانم ممنوع است.

آخوندزاده با بیان اینکه در شرایط فعلی هماهنگی لازم با مسئولان انتظامی و امنیتی شهر مدینه منوره برای برگزاری این دعای کمیل انجام شده است، تاکید کرد: از زائران درخواست می شود در حین برگزاری دعای کمیل از سر دادن هرگونه شعار پرهیز کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با فرمانده پلیس مدینه برای برگزاری دعای کمیل، گفت: استقرار نیروهای انتظامی مدینه در حاشیه برگزاری این دعای کمیل صرفا در جهت حفظ امنیت زائران ایرانی بوده و زائران سرزمین وحی نباید با دیدن پلیس و مسئولان امنیتی نگرانی داشته باشند.

مشاور نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری کل زمان برگزاری این دعای کمیل را حدود یک ساعت اعلام کرد و افزود: با تفاهم نامه هایی که بین مسئولان ایران و عربستان سعودی امضا شده است جای هیچگونه نگرانی برای برگزاری دعای کمیل وجود ندارد.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...