نسخه چاپی

مهلت استیضاح‌كنندگان به حاجی بابایی

یكی از طراحان اصلی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از مهلت یك هفته ای استیضاح كنندگان به حاجی بابایی برای قول مساعد وی در جهت حل مشكلات حوزه آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش نما موسی الرضا ثروتی در گفتگو با مهر، با اشاره به جمع آوری 30 امضا برای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: هدف ما از استیضاح حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش است و در صورتی که مشکلات حل شود یا قول مساعدی برای حل آنها داده شود احتمال اینکه این طرح پیگیری نشود وجود دارد.

وی ادامه داد: مشکلاتی از قبیل چگونگی اجرای نظام جدید آموزشی، کمبود معلم، وضعیت استخدام معلمان شرکتی و پیش دبستانی ها و همچنین استخدام غیر قانونی معلمان قرآنی از جمله مسائلی است که در طرح استیضاحی که با 10 محور تهیه شده ، آمده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص مشکلات نظام جدید آموزشی گفت: در اجرای طرح جدید آموزشی، اسناد پایین دستی آماده نشده بود و این طرح اجرایی شد. طرح مذکور باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسید که نرسیده است. همچنین کتاب نمونه تدریس هم مصوب نشده است.

وی افزود: جمعی از استیضاح کنندگان با وزیر آموزش و پرورش جلساتی برگزار کردند و مذاکراتی داشتند که قرار شد در مهلت یک هفته ای که به آقای حاجی بابایی داده می شود، وی پاسخ گوی مشکلات باشد. درصورتی که قول مساعدی برای حل مشکلات از سوی وزیر داده شود که مورد اطمینان ما باشد و تعهداتی را قبول کند ممکن است پیگیری طرح مذکور منتفی شود اما این موضوع به اقدامات وزیر آموزش و پرورش بستگی دارد.

نماینده بجنورد تصریح کرد: این مهلت هفته آینده تمام می شود و ما منتظر پاسخ وزیر به مشکلات موجود هستیم.

ثروتی گفت: من هفته گذشته سوالی از وزیر آموزش و پرورش داشتم مبنی بر اینکه چرا معلمان قرآنی بدون اعلام عمومی استخدام شده اند. این استخدام ها فامیلی و خویشاوندی است و به نوعی پارتی بازی شده است. وزیر توضیحاتی داد که قانع نشدم و قرار شد کمیته آموزش کمیسیون موضوع را رسیدگی کند.

وی ادامه داد: این نوع استخدام ها خلاف قانون بوده است و وقتی سوال شد گفتند ما نیروهای قرارداد معین را استخدام کردیم درحالی که طبق قانون برنامه پنجم و قانون مدیریت خدمات کشوری چنین نوع استخدام هایی ممنوع شده است و حق نداشتند به این شیوه معلمان را استخدام کنند.

فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از موضوع تلاش جمعی از نمایندگان برای استیضاح حاجی بابایی خبر دارد گفت: تا آنجا که مطلع هستم اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال این طرح نیستند.

وی گفت: نمایندگان معترض به نظام جدید آموزشی و نحوه استخدام غیر قانونی معلمان از جمله امضا کننده این طرح هستند. البته درصورتی که برای حل این مشکلات گامی از سوی وزارت آموزش و وزیر آن برداشته شود احتمال انصراف استیضاح کنندگان زیاد است.

بشیری گفت: پیش بینی من این است که نه کمیسیون آموزش و تحقیقات و نه صحن مجلس آمادگی انجام این استیضاح را ندارند و فضا برای این استیضاح در مجلس فراهم نیست.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...